Flytter - hvordan flytte akvariet?

Hei!

Har hatt et 250l akvarium i snart en 6 mnd. Har et par 15-20 fisk sammen med et par reker.
Men nå må jeg dessverre flytte, og da lurer jeg veldig på hvordan jeg skal gjøre det...
Jeg flytter en ca 3 timers biltur.

Har et gammelt 25 liters akvarium liggende jeg vurderer å sette opp et par uker før flyttingen, slik at jeg kan bruke dette som et midlertidig akvarium mens jeg setter opp 250 literen.
Da kan 250 literen stå å kjøre seg inn i et lite døgn, mens fiskene oppholder seg i det lille.

Er det noen som har tips og / eller erfaring?
Du klarer neppe å holde 15-20 fisk i live så lenge i en 25-liter...kan ikke kjøre et stort nok filter. Tror det ville være bedre å pakke fiskene i mange store poser når du har tappet ned karet, og transportere alt sammen på samme lass. Fiskene klarer seg fint såpass lenge at du får satt opp karet, så lenge du sørger for å transportere dem i isopor-kasse og slik at at de ikke blir for kalde. Det viktigste er filteret...legg filtermediene i en tiliters bøtte og sørg for at det holder seg varmt nok. Ideelt burde du ha en batteridrevet luftpumpe som kan lage sirkulasjon i vannet på turen og mens du fyller opp karet. Ta med så mye av det "gamle" vannet som mulig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap