Prikkesyken sajica chiklider

Fikk meg noen Sajica chiklider fra en privat person. Det gikk ett døgn så hadde de prikkesyken.. kan tenke meg det var pga stress da det så ut som de hadde vært lenge i posen. De gjeller mye og har hvite prikker på kroppen noe jeg trodde først var luftbobbler...men det var det ikke. Da er jeg i gang med behandlingen fra JBL . Men forstod ikke bruksanvisningen helt .. skal jeg drive denne kuren i 15 dager med 50% vannbytte hverdag? Råd tips? Er ikke bare bare å være høygravid når du har sykefisker.. lurer også på hvor lang tid det tar før hull fra hull syken gror. Har en chiklide med ett krater i hodet. Det har begynt å trekke seg sammen( er ferdig med behandling). Men ser ut som de går mot øyet.. den er aktiv og har fått tilbake appetitten og har fine farger igjen. Kom med deres erfaringer takk!
Hvis det er JBL Punktol du bruker, så skal full dose brukes annenhver dag i 15 dager. Og ja, du må bytte 50% vann før hver behandling. Ellers vil medisinrester hope seg opp i karet.
I tillegg regner jeg med at du er klar over at kullfilter ikke må brukes under behandlingen.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap