Orm?

Tittet inn til fiskene da jeg kom hjem for halvannen time siden og alt var fryd og gammen, men for ca 20 minutter siden så var det noe som hang ut av den ene fisken. (øverst til høyre i bildet) kan beskrives som gjennomsiktig/hvitaktig med noe som kunne virke som bittesmå bobler inni. Jeg vet ikke om det var fiskens bevegelser som fikk det til å røre på seg, eller om det bevegde seg av seg selv. Etter litt panikk og hvagjørjegnå tenking så gikk jeg for å se på fisken en gang til og da var det borte, og jeg kunne ikke se det noe sted i karet. Kan ha blitt borte i ei plante eller to.

Fisken skal være en Endlers, hatt den i ei uke, amoniakk og nitritt er på 0, GH, PH og KH er ok. Det er tre av samme slaget i karet, og de er den eneste fisken jeg har der nå. Fisken oppfører seg normalt, muligens litt plaget akkurat da den hadde noe hengende ut bak.

Fiskene blir foret med Hikari fancy guppy, og jeg er veldig sparsommelig på foringen.

Kan det være orm? Jeg har ærlig talt ikke sett fisken i det den legger fra seg avføring, men i mitt hode, så skal det se noe annerledes ut og være i en annen farge.
Samme tenker jeg at det er.
Avføring kan ha mange forskjellige farger. Avføringen endrer farge alt etter hvordan fisken har det og hva den har spist.
Lange hvite avføringstråder som henger kan være tegn på mage/tarm-sykdom. Levendefødere (og de fleste andre arter) trenger fiber, så gi dem noe grøntfor...ikke bare tørrfor !
De har fått grønt en gang siden jeg fikk dem, men kanskje jeg burde innføre et par grøntdager i uken. Jeg har ikke sett noe mer til hvit avføring siden den ene gangen i går kveld.

Tusen takk for svar!
Jepp...grøntdager er bra...gi dem f.eks forvellede skrelte erter eller forvellet spinat.
Takk for gode tips, Silvershaded. da blir det spinat på gutta i morgen.
Ikke gi så mye av gangen, siden de ikke er vant til det. Disse er bortskjemte, vettu...så de kan godt finne på å "vente på noe bedre". Fisker er som unger...de spiser ikke grønnsakene sine hvis de kan ta sjokolade istedet ..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap