Er dette avføring?

Spørsmål 1: (se bilde) Noen som vet hva dette er? Kommer utrolig med mengder hver dag!, som jeg føler jeg må slamsuge opp da da jeg har en del bunnetende fisk.. Er ikke så mange fisk i akvariet så synes det er enorme mengder om det skulle være avføring.. Lurer på om det kan være fra mangroverøttene eller bunnsunbstrat fra under sanden som kommer frem fra et eller annet sted.. Det ligner på avf da det er avlangt sylinderformet, men mengdene er som sagt enorme, daglig. Legger seg på samme steder i front. Kanskje jeg forer de med for mye artemis og mygglarver.. Spørsmål 2: PH. Uansett hva jeg gjør vil pH ikke holde seg nede på 6-6,5, og da har jeg gradvis senket over tid med ph-minus, går noen dager og den er oppe i 7,5 igjen. Kh 2. Har flust av mangrove røtter, mandelbark, blader. Er eneste løsning Co2-anlegg med digital ph-controller? Akvariet er 250 l, rådasand, tropica plantesubstrat under, ingen kalksteiner.
Ser ut som avføring. Hva slags fisker er det i karet ?
At det samler seg på ett sted kan tyde på at sirkulasjonen er dårlig akkurat der.

pH-minus er bare syre...den nøytraliseres av karbonat-/bikarbonat-ioner (KH), og pH vil stige igjen. Det er ikke uten grunn at dette kalles vannets buffer-evne. Når KH er nede på 0, vil pH ikke stige igjen, men da er til gjengjeld pH veldig ustabil, og det skal lite til før du får et pH-crash. Karbonat/KH kan ikke bufre vann på den sure siden, det er kjemisk umulig.
Takk for svar! Aha, ja det er en sånn eheim experience utvendig pumpe 350. Vannutblås kommer ut fra et ca. 30 cm grønt rør med noen hull i, synes trykket ut fra det er dårlig, men det skaper nok bevegelse på vannoverflata.. Men lite bevegelse resten av karet. Mulig det blir for mye planter generelt i akvariet også rundt ved innsug.. Er det meninga at avf skal suges inn i filter? Fisker: Ap.g cactou harem, par ramirezi, 6 stk ancistrus av forskj. Strl, 6 stk siamesiske algeetere, stim neontetra. Ganske frustrerende å skulle ha et surt vann og ikke få det til, svigninger er kanskje verre. Så da bør jeg slutte å tilføre syre? Hva gjør andre som har sør amerikanske dvergciklider?
Har to eXperience 350 selv...det er da trykk nok i disse. Jeg mente ikke at avføring nødvendigvis skal dras inn i filteret, bare at det er dødsoner i sirkulasjonen. Slikt avfall er det din jobb å fjerne, med slamsuging ved ukentlige vannbytter. Med 6 ancistrus i karet, blir det sånn...dette er fisk som søpler mye !

Når det gjelder apistoer, kan du kanskje spørre LOFFA...han er spesialisten på disse
Akkurat ja.. For det var da jeg fikk 2 ancistrus til det egentlig eskalerte når jeg tenker meg om.. (Til nå har jeg sugd opp annenhver dag. Det at det legger seg spesielle plasser gjør det jo lettere å fjerne). Super filterpumpe! Så og si lydløs, og lett å administrere.
Jepp...dette er et utmerket filter. Det er enkelt og greit, lite som kan gå galt. Disse er helt like Eheim's første Professional serie, som er veldig driftssikre...har bare fått nytt navn Jeg har også en mindre utgave (2222) som har ruslet og gått nesten uavbrutt i over 20 år.
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap