Første fisker fra butikk i dag - er de nervøse?

Kjøpte hun+han perlegurami, og 4stk guppy hanner.
Guramiene er varme i trøya virker det som, men guppyene har lukeparkert i overflata. De ligger vannrett, og gisper ikke.

Er det normalt med noen dager før guppyene blir trygge på nye omgivelser, eller kan det være problemer med oksygen?

Guppyene står stille, hvis ikke Guramiene svømmer borttil for å hilse på, da har de god fart, men forter seg tilbake til stillestående øverst i hjørnet straks Guramiene dykker igjen.
Med tanke på at guramier er en del større (vanlige opp til 15 cm) og guppi bare en brøkdel vil jeg anta de er vettskremte og kun venter på å bli spist. Har ingen av artene så kjenner ikke til om disse krever samme vannverdier
LOFFA
Med tanke på at guramier er en del større (vanlige opp til 15 cm) og guppi bare en brøkdel vil jeg anta de er vettskremte og kun venter på å bli spist. Har ingen av artene så kjenner ikke til om disse krever samme vannverdier


Mulig de er redde, men perleguramiene spiser ikke guppy De er jo så fredelige som bare det.

Guppyene er tilsynelatende litt tøffere i dag, særlig etter at de fikk litt å spise. I dag er det guramiene som gjemmer seg.

Skikkelig gøy med akvarium når alle fiskene er sure, og gjemmer seg så godt de kan...! Jeg får kanskje kjøpe noen lekre i plast neste gang.
Tror det er vanlig at fisk er litt urolige de første timene i nytt kar. Da jeg jeg flyttet så måtte vi tømme tanken pga den var for tung med vann - og da fiskene fikk komme oppi igjen litt senere så gjemte hele gjengen seg under pumpa haha. tok plecoene mine 3 dager før de gikk tilbake til gamle vaner

så så lenge det er litt gjemmesteder og du følger en rutine på mating så skal de slå seg til ro raskt - du får det kjekt de neste dagene når personlighetene begynner å komme frem
Morisith
Tror det er vanlig at fisk er litt urolige de første timene i nytt kar. Da jeg jeg flyttet så måtte vi tømme tanken pga den var for tung med vann - og da fiskene fikk komme oppi igjen litt senere så gjemte hele gjengen seg under pumpa haha. tok plecoene mine 3 dager før de gikk tilbake til gamle vaner :) så så lenge det er litt gjemmesteder og du følger en rutine på mating så skal de slå seg til ro raskt - du får det kjekt de neste dagene når personlighetene begynner å komme frem :D


Takk! Ja, de virker litt mer i farta nå. Tror de klarer seg!

Men nå er det Guramiene som bekymrer meg.. Tror jeg oppretter ny tråd på dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap