Ancistrus

Hei. Har bare et spørsmål ang ancistrus. Har en hanne som er inni et lite slott. Eneste jeg ser er at den "vifter " med finnene inni der hele tida og han kommer ikke ut.. kan det Være egg inne der?
Hvis du ikke vet det, som har fiskene foran deg hjemme...hvordan skal vi kunne vite det ? Har du sett at en hunn har vært inni der, for eksempel ? Mye mulig at han "ruger", men kanskje han bare vifter for å få friskt vann inn i gjemmestedet sitt ?
Uansett er det ikke så mye du kan gjøre til eller fra...er det egg, vil de klekkes før eller senere, og du vil kanskje se wigglers inni der. Iallfall vil du se dem hvis de overlever og kommer ut etterhvert. Er det ikke egg...så er det ikke egg, fiskene har sine egne oppfatninger om når og hvor de yngler
Jeg har ikke snudd på slottet å sett om jeg ser noe,men synes oppførselen hans ser sånn ut at det er egg der.. var det jeg lurte på egentlig. Om den oppførselen han har kan tyde på det.. men jeg får vente å se.. Ja, ho har vert inni der.. Takk for svar.
Meget sannsynlig egg, vil jeg si. Som Silvershaded sier, er det bare å vente og se. Ikke stress ham ved å flytte rundt på slottet. Ancistruswigglers er dessuten tøffe krabater, så en del vil sikkert overleve gitt at de har noen gjemmesteder.
Jippi . Det var som jeg trodde.. Det var egg inne i slottet,for i dag såg jeg ivertfall en liten ancistrus unge som satt på den invendig pumpa. Så morro
Gjemmesteder og nok mat til dem er viktig nå.

Gratulerer
Det skal jeg prøve å få ordnet. Takk. Har bare hatt karet noen uker,så dette var ekstra morro
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap