Mastacembelus erythrotaenia - ildål, og andre artsspørsmål.

Starter en ny tråd med nytt tema da tittelen på "alt mulig rart tråden" min er ganske misvisende og disse spørsmålene ville antageligvis ikke blitt fanget opp av de rette personene der.

Jeg har ikke helt bestemt meg for hvilke arter jeg skal ha enda så jeg vier denne tråden til spørsmål angående potensielle arter. Jeg har nylig forelsket meg i denne: Mastacembelus erythrotaenia - Ildål.

Skyt meg for all del ned om dette er et katastrofalt valg i forhold til mitt kunnskapsnivå, (nybegynner), jeg så at den ble klassifisert som "litt vanskelig" i fakta bladet her.

Kan man holde flere enn en i et kar på størrelse med mitt? (960L - 200x80x60cm).
Og kan man ha de sammen med andre arter, hvilke arter er i så fall anbefalt? Kan man ha reker og/eller andre "cleanup crew" arter sammen med disse eller ender de bare opp som mat?

Og om noen har forslag til andre åler, gjerne med litt størrelse på da jeg har et relativt stort akvarie, som er lettere å holde enn denne så er jeg takknemlig for alle tips.
Ser at jeg har forhastet meg litt med plassering av denne tråden (igjen). Kan en moderator være så snill å flytte denne tråden til egnet forum (Fisk?)

Takk.
Tilfeldig bekjentskap
© Terje Skage
Reklame for plussmedlemskap