Mine akvarier :-) (side 3)

Skjønner resonnementet, men treverk er jo ikke "dødt"...det har kvister som forandrer seg og mikroskopiske ujenheter fra tilskjæringen. Sponplate f.eks trekker jo vann og kan warpe veldig. Er ikke det en like stor risiko ? Og skumgummi og liggeunderlag er to vidt forskjellige ting og regaerer forskjellig på belastning.
Underlag
man kan jo gjøre som man vil SilverShaded, men dette fikk meg til å velge den gummimatta fra biltema kontra neopren, til å beskytte sponplaten, den gummi matta var i grunn perfekt synes jeg, for den er bare ca 3 mm tykt og har smale rille ganger, denne er det uansett mindre svikt i, så derfor. men uansett da, så har man jo en del å gå på her, så sikkert ikke noe fare med neopren heller, men jeg kom med litt fakta info her, som jeg ville dele, og grunnen til at jeg ombestemte meg. kan nok hende jeg er en pirk jeg da

jeg kan ta et bilde av den til deg vist du vill?
Neida, jeg skjønner hva du mener.
Det jeg ser med neopren, er at den komprimeres svært lite eller ingenting av akvariet (umulig å måle uten fin-instrument), derfor valgte jeg det.
SilverShaded
Neida, jeg skjønner hva du mener. Det jeg ser med neopren, er at den komprimeres svært lite eller ingenting av akvariet (umulig å måle uten fin-instrument), derfor valgte jeg det.


Det går bra men skader jo ikke med litt info generelt om akvarie glass og annet glass for den del, vet jo om de som bygger i vanlig glass uten og herde det! der er spennings risikoen veldig stor!
Pause fisk.
da jeg ikke for vann måle stasjonen komplett før helge, mangler GH/KH/NO2/NH4/

så da for jeg kjøre litt pause fisk så lenge

https://www.youtube.com/watch?v=NAysDygf7X4
Haha...dårlig eksempel, med levendefødere, tetra og scalare i samme kar..

Tror du må døpes om til YouTube-cowboy....og lære deg å poste linker.
Linker
ja det har jeg lurt veldig på hvordan jeg gjør SilverShaded, ser også at andre har prb med det her, kan du gi oss et lyn kurs i det Hversåsnill

Når det gjelder fiske valg, så var det noe som var sånn når jeg fikk det!! men hva er galt med å ha skjørtetetra og skalare ?
Nei, skjørtetetra og scalare er greit nok.

For å lage link : Kopier URL'n til siden du skal linke til. Highlight ordet du vil bruke som link...i dette tilfelle f.eks pausefisk. Så trykker du på globusen (legg inn lenke) og paster link-URL'n inn der. Trykk ok, og ferdig ! I posten vil det se sånn ut : URL=https://www.youtube.com/watch?v=NAysDygf7X4]pausefisk[/URL...med [ foran og ] bak. Når du poster, blir det en link.
Globus
Tusen takk
Når jeg for opp det andre karret så skal det bli delt opp litt, kommer da tilbake om råd rundt det men har lyst på et kar med neon tetra og tenker på et av karrene med fisk rundt det! så her blir det bare å komme med forslag SilverShaded

Hva er globusen for noe
husk at noen lever steinalder huler enda når det kommer til data!!!hehe
"Globusen" er et av tekst-redskapene...se bilde.

Fins det enda folk som lever i data-steinalderen, altså ? For meg er data-steinalderen tidlig på 80-tallet...da data begynte å komme, Windows 3.xx dukket opp og jeg fikk min første Atari

Fisk rundt neontetra er ikke så vanskelig, masse arter som går i pH-6-7 og bløtt vann. Må bare passe på at du ikke blander med arter som kan ha neontetra på menyen.
jeg kjøpe en sånn smart tlf, først i fjor, å jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å kaste den i bakken har fortsatt min gamle trofaste Noika med meg som back up
aha der ja, ikke sett så mye på de skumle knappene der jeg da
Godt jeg/vi har deg her SilverShaded
Aner jeg et snev av datafrykt ? *G*
Da er nok ikke jeg så utgått på dato som jeg mistenkte...
Ting tar tid å tiden bare flyr av sted for meg, rekker ikke alltid alt jeg har lyst til gitt(
men man for bare passe på å nyte nuet for det!
Vakumsuger.
Da tenkte jeg og lage min egen vakuum støvsuger til karret, sikkert noen andre her som også har kommet på den ideen, så i dag fant jeg noe som jeg tror skal funke! håper jeg da

tappeventil fra biltema kroner 99.- bilde 1
demontert bilde, 2 å 3 = en vakumsuger

så var det å finne riktige koblinger/overganger til vasken, det er jo ikke alltid bare bare, med alle de rør gjenger som finnes innen vvs verden i dag!
Men jeg staver meg framover som alltid, og noen ganger kommer jeg i mål

gleder meg til litt rengjøring nå.
Diy vakuum støvesuger
Jaggu fikk det til med litt Redodor felgen løsninger
Hehe, er det HubbaBubba du har brukt :p
ja du kan jo prøve å tygge på den en stund, hehe, men etter en stund så tygger du ikke så mye mer på en stund superepoxy, å den har jeg brukt til mye den, gearkasser/bensintanker +++++ ikke noe av det har løsna pr dags dato

så den duger nok til den vakuum sugern der måtte bare gjøre det, for fant en overgang som passa i vannkrana på jula, men ikke inn i luftekrana, så måtte modde litt her ja, men det liker jeg og gjøre og det pleier å holde, uansett prisen ble 140.- så det kan jeg leve med
men blir spennende å teste draget i den da!
Hei å hopp så lenge
Vanntest
Da har jeg tatt en Aqua strips test på morran.
PH: et sted mellom 7,6-8 syns det er vanskelig å lese av stripsen men mulig jeg trenger nye briller?
KH:6 GH:7 NO2:0 NO3:et sted mellom 25-50!

Men ikveld blir det den STORE vannprøve kvelden, for da har jeg forhåpentligvis fått henta alle de dråpe testene Master SilverSHaded sier jeg bør ha for og sjekke om fiskene har det bra

Gleder med til det Akva folkens
Ta stripstestene med en spiseskje salt..
Du kan jo ta en titt på litt jeg har skrevet om vanntester, så er det lettere å forstå hvorfor de ikke bør brukes. (Håper ikke jeg har linket deg til den før...)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap