Eheim classic 150 - i tvil om delene

Er det noen som vet om den "bøyen" (hva heter den??) på bilde 1 faktisk hører til dette filteret? Jeg mener den som skal kobles til strålerøret. I bruksanvisningen er det nemlig ikke noe som tyder på at den skal kobles til, og jeg finner den heller ikke i eska. Åpnet forøvrig eska for lenge siden, og har en svak fornemmelse av at den var der da...! Men den er sporløst forsvunnet i såfall. Det eneste jeg finner som har med strålerøret å gjøre er avbildet på bilde 2. Kan dette erstatte den bøyen, eller er det noen som vet hvor man får tak i en slik bøy? Hjelper hvis noen bare kan si meg hva den bøyen heter! X'D

Haha, dette ble en litt dust tråd, men føler meg litt forvirret nå... *flau*
Er det den som er øverst til venstre på bilde 1 du mener ? Den heter utløpsbue, "outlet pipe" på engelsk, auslaufboge på tysk.. Og ja, den er en del som hører til Classic 150....på Eheim's side. Men ikke på Aquaristikshop... Den er jo der for å gjøre det enkler å få vannet til strålerøret, men du kan godt koble utløps-slangen direkte på hvis du får det til uten å brekke slangen.

Edit : Du er ment å bruke bruke den rette vinkelen på bilde 2, hvis buen ikke er med. Buen har delenr. 4003710.
Ahaa! Ja, jeg kjøpte jo denne på Aquaristikshop. Så da hører den altså ikke til settet som de selger der? Det var jo passe merkelig når det er bilde av den på eska... Men det forklarer i såfall hvordan delen bare kunne forsvinne i løse lufta :-P Hvis jeg skal bruke vinkelen må jeg i såfall skjære et lite stykke av slangen til å ha mellom vinkel og strålerør. Eller jeg kan tre på den grønne buen utenpå slangen, den skal vel da hindre knekk på slangen. Får se hva som funker med toppen på akvariet.

Tusen takk for oppklaringen, da får jeg se om jeg evt. kan få tak i den utløpsbuen hvis de andre løsningene ikke funker noe særlig

Edit: Og da fant jeg den her.
Ja, det er vel her snakk om litt forskjellig utrustning på filteret, antagelig en endring som er gjort ett eller annet stedpå veien. Det er jo en med veldig mange år på baken

Du kan bruke den bøyde biten hvis det hjelper. Det jeg har gjort der det er litt trangt, er å varme en avkuttet slangebit i meget varmt vann og bøyd den slik jeg vil ha den.
Lurt! Det hjelper å være litt handy i denne hobbyen, hvilket jeg ikke er i noe særlig grad, haha...
Det var det der med nød og naken kvinne, da...heheh
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap