Trenger noen forslag på litt stor fisk jeg kan ha i 450 l?

Har nylig fått meg en 450liter. Yeey!

Nå er spm, hva skal jeg ha oppi? Har sett etter litt store fargerike fisk på rundt 15-20cm. Er det noen som har forslag på sammensetninger? Har sand i bunn, og endel planter å røtter.
Gratulerer! Hvilke fisk avhenger av vannverdiene - har du målt pH og GH (med dråpetester)? Hvis du har det, kan du søke i fiskebasen og se om du finner noe som passer utfra pH, GH, temperatur, størrelsen på akvariet, osv.

Kunnskap om fiskeløs innkjøring m.m. er på plass, eller?
:)
Har en 160l og en 85l som står å går, har spart masse godis fra filteret der som æ skal ha over, pluss vannet fra 160l som skal avvikles. Tror du ikke fiskene kan flytte rett over da, til de skal selges?

Har søkt rundt om i fiskebasen, liker Heros sp 'rotkeil' veldig godt. Er bare redd jeg skal gå glipp av flott fisk fordi jeg ikke fant det når jag søkte. :[
En annen tråd fra idag om oppgradering her, hvis det er noe som er overførbart til dine planer.

Hvis du ikke oppgir vannverdier, blir det vanskelig for folk å hjelpe deg med forslag til fisk.
Jeg lurte litt på det der med "spart masse godis fra filteret" ? Det man får med seg av filterbakterier i filterguffe vil omkomme om de oppbevares uten vanngjennomstrømning og "mat" over noen tid.
Spart, som i :har ikke vaska filteret på noen uker. ^^
Har akkurat fått dråpekit i posten, men barnebursdag har tatt hodet mitt i kveld. Skal sjekke i morgen å få lagt ut. Takk for svar. ^^,
Der var vannet i springen testet, og hvis jeg har gjort det rett så er verdiene som følgende:
pH: 8
GH: 0-1

Ser springvannet er veldig mykt, men det må da gå an å fikse med litt gips, eller gh+?
Tenkte på disse artene:

Heros sp 'Rotkeil'
Archocentrus Sajica
Geophagus altifrons

Kunne dette bli en god blanding?

Ser ar ph'en min nå litt ned og gH'en må litt opp, men det lar seg vel gjøre.


Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap