tigerbarbe, kardinaltetra og SAE i 160l. hvor mange?

Går disse greit sammen, og hvor mange bør jeg ha av hver art?
Kan jeg eventuelt ha flere arter oppi, feks. gurami?

Har lyst på noen få litt store individer, og en strørre stim med noe mindre.

Innredninga består av en rot, ett par steiner og flere planter av diverse slag.
ville holdt meg unna tigerbarbe da disse har rykt på seg for å være hissige og finnenappere.

SAE er jeg litt usikker på i lengden da det kan bli litt størrelse på de, søk de opp i basen og se
Tigerbarber er ok fisker så lenge det er mange nok av dem. Da slåss de stort sett inbyrdes. De er også et flott syn når de danner en lang rekke og "suser" gjennom akvariet.
hvor mange av hver art kan jeg ha? hadde tenkt 6-7 tigerbarber, 15-20 tetraer og 4-5 SAE.

Har 4 ancistrus fra før.
hvis du skal ha tigerbarber så bør du visstnok ha flere så de kjekler inbyrdes istedet for å mobbe de andre.

hva med
12-15 tigerbarber
10 kardinaltetra
5 SAE

?
bare det ikke blir kaos med to like store stimer, mener jeg har lest her på forumet at barbene bør i minimum gå 5 stk sammen.
Hvis stimene holder klar bane fra hverandre er det jo greit, med om alle "mengder" i hverandre er det jo ikke så pent igjen.
For vel bare prøve å se.
Takker for svar ihverfall.
Tigerbarber bør holdes i "stim" over individer. Ellers "hakker" dem gjerne for mye på de andre fiskene.
Tviler på at kardinaltetraen, som er såpass mye mindre, vil blande seg med stimen av tigerbarber.
Jeg ville ikke blandet to forskjellige stimfisk som går i samme skikt i et så lite kar. Det blir fort rotete.
SAE kjøpt i butikken er ofte ganske små og kan holdes en god stund i en 160-liter før de blir for store. Som noen andre her sier så må tigerbarber holdes i større stimer for at de skal være snille mot andre fisk.

Jeg ville gått for kardinalene fremfor barbene og heller funnet på noe annet i tillegg. Hvis du vil ha en stimfisk til så hva med corydoras?
fått ordnet meg ett 250l akvarie nå, der blir det nok noe annet enn de jeg nevnte, noe større tenker jeg.
er ikke helt sikker enda, skal bytte 70 og 50l min mot 250l med en fyr ifra elverum. Fra tidligere erfaring vet jeg at ingenting er sikkert før det nye akvariet står i stuen.
Tenkte jeg skulle dokumentere oppsettet med tekst og bilder til glede for alle som synes slikt er gøy. (jeg digger ihverfall å følge med på andres verk )
Litt usikker på hva slags fisker valget faller på, men jeg tror nok jeg kommer til å gå for noen med litt størrelse på.
Har en stor planleggings-jobb forran meg, planter og tilbehør skal tilrettelegges for den arten valget faller på.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap