- Hjem
- Forum
- Karpelaks (Tetra m.fl)
- tigerbarbe, kardinaltetra og SAE i 160l. hvor mange?
tigerbarbe, kardinaltetra og SAE i 160l. hvor mange?
Postet 15.11.05 kl 12:26
Postet 15.11.05 kl 15:22
Postet 15.11.05 kl 16:48
Postet 15.11.05 kl 18:40
Postet 15.11.05 kl 18:45
bare det ikke blir kaos med to like store stimer, mener jeg har lest her på forumet at barbene bør i minimum gå 5 stk sammen.
Hvis stimene holder klar bane fra hverandre er det jo greit, med om alle "mengder" i hverandre er det jo ikke så pent igjen.
For vel bare prøve å se.
Takker for svar ihverfall.
Hvis stimene holder klar bane fra hverandre er det jo greit, med om alle "mengder" i hverandre er det jo ikke så pent igjen.
For vel bare prøve å se.
Takker for svar ihverfall.
Postet 15.11.05 kl 19:07
Postet 15.11.05 kl 19:22
Jeg ville ikke blandet to forskjellige stimfisk som går i samme skikt i et så lite kar. Det blir fort rotete.
SAE kjøpt i butikken er ofte ganske små og kan holdes en god stund i en 160-liter før de blir for store. Som noen andre her sier så må tigerbarber holdes i større stimer for at de skal være snille mot andre fisk.
Jeg ville gått for kardinalene fremfor barbene og heller funnet på noe annet i tillegg. Hvis du vil ha en stimfisk til så hva med corydoras?
SAE kjøpt i butikken er ofte ganske små og kan holdes en god stund i en 160-liter før de blir for store. Som noen andre her sier så må tigerbarber holdes i større stimer for at de skal være snille mot andre fisk.
Jeg ville gått for kardinalene fremfor barbene og heller funnet på noe annet i tillegg. Hvis du vil ha en stimfisk til så hva med corydoras?
Postet 16.11.05 kl 11:30
Postet 16.11.05 kl 16:00
Postet 17.11.05 kl 01:50
er ikke helt sikker enda, skal bytte 70 og 50l min mot 250l med en fyr ifra elverum. Fra tidligere erfaring vet jeg at ingenting er sikkert før det nye akvariet står i stuen.
Tenkte jeg skulle dokumentere oppsettet med tekst og bilder til glede for alle som synes slikt er gøy. (jeg digger ihverfall å følge med på andres verk )
Litt usikker på hva slags fisker valget faller på, men jeg tror nok jeg kommer til å gå for noen med litt størrelse på.
Har en stor planleggings-jobb forran meg, planter og tilbehør skal tilrettelegges for den arten valget faller på.
Tenkte jeg skulle dokumentere oppsettet med tekst og bilder til glede for alle som synes slikt er gøy. (jeg digger ihverfall å følge med på andres verk )
Litt usikker på hva slags fisker valget faller på, men jeg tror nok jeg kommer til å gå for noen med litt størrelse på.
Har en stor planleggings-jobb forran meg, planter og tilbehør skal tilrettelegges for den arten valget faller på.
Postet 17.11.05 kl 11:54