Kampfisk

Hjelp!
Har tatt en vanntest og justert ift verdier. Oppfører seg ok.
Kan være han ikke trives med andre fisk eller så stort kar ? Min superdelta tok kvelden da han bodde i en 60L :/
Dette har jeg/vi sett her og.
For vår Betta ble kjøpt inn og kom i et STORT karr (93l) i forhold til det den var i butikken(2l).
Så at det var noe den reagerte på men tenkte ikke over det den første tiden for det var jo en nytt sted.

Da det skulle gjøres om litt der ble han satt i en mindre beholder i mellomtiden for så og tilbake i 93l etterpå.

Så da at 93l var for stor for han for han ble betraktlig roligere da den kom over i et mye mindre karr igjen. Nå lager han ofte skumrede spiser godt og storkoser seg.
Ser ut som skjellene står ut? Dette kan tyde på bukvannsott, som får fisken til å ese opp og skjellene strutter. Hvis det er bukvannsott og skjellene allerede står ut, vil det nok ikke ta så lang til før den kommer til å dø dessverre...
Nå er han plassert i en liten tank på ca 3 liter. Han står inne på et rolig rom. Han spiser ikke mye, men observerte at han har begynt å lage skumrede igjen. Jeg tenker det er et godt tegn.

Jeg tenker årsaken til struttende skjell muligens er stress. Vi pusser opp på stua, og har hatt endel bråk i form av spiker pistoler, strømmen har vært litt av og på.

Jeg satser på at ro, i tillegg til vannbytter vil gjøre susen.
Bruk esha 2000 dersom han ikke er kvikk og virker syk..

Kan det være en grunn til at fiskene kan bli syke, via bråk og at lys blir slått på og av? Er akvariums fisk så utrolig skjøre?? Eller er det bare visse type fisk som er så skjøre?
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap