Eplesnegle - bør den ut?

Hei. Jeg har 5 eplesnegler i 240-litern, hvor jeg nå også har fyrt i gang CO2 og litt ekstra belysning. Det ser ut til at disse spiser opp de mer skjøre "medium-plantene" som nylig ble plantet i karet. Er det noen som har erfaring med eplesnegler i plantekar? Bør de ut? Har forøvrig også neretinasnegler og amanoreker, men det ser ut til at disse behandler plantene bedre.

Håper på noen meninger rundt dette.
Når du ser at de går på plantene så er det et tegn på at ikke de får nok mat. Gi de repashy, spinat, agurk osv så skal du se at det blir andre boller
Takker! Da får jeg øke på med foringa til eplene og se om de oppfører seg
Sikker på at det ikke er kjempeeplesnegler du har? Notoriske plantespisere i motsetning til vanlige eplesnegler.
Ut fra bildene i Snegle- skalldyrbasen her på AF, ligner mine mest på vanlig eplesnegle. Ganske gule i skallet, og lys i kroppen. På den annen side er det kun "Brun kjempe eplesnegle" som omtales av kjempe eplesnegler, så jeg er ikke helt sikker. Noen måte å se forskjell på? Mine er vel oppe i ca 5 cm i skallet.

Videre - noen tanker rundt ulempene ved å eventuelt fjerne de fra karet? For karet sin del altså.

Er det en fordel eller ulempe å holde disse i plantekar?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap