Luftbobler kommer ut fra silikonfugen i ene hjørnet på avariet

hei

har nå begynt å fylle vann i en ny juwel rio 125 liter, og ser at det kommer luftbobler ut fra silikonfugene i det ene hjørnet, har dette noen betydning?
Ikke uvanlig at det fester seg mye luftbobler i et akvarium når det fylles for første gang. Luftbobler du nevner er nok pga vannet.. Det du uansett kan gjøre er og bruke ei lommelykt så lyser du rundt rammen og ser om det har samlet seg noe vann der. Kanskje du kan legge ut et bilde?
kan hende jeg får lagt ut bilde etterhvert, men har ikke mulighet akkurat nå.....
det er kun 1 punkt på den ene fugen hvor det konstant kommer ut bobler, ingen av de andre hjørene gjør dette...hvert sekund kommer det ut en ny boble på samme punkt.
lyste med lommelykt men så ikke noe..
nå har det sluttet å komme bobler fra det punktet det kom bobler fra i stad, nå kommer det bobler fra samme hjørne, men litt lengre ned i stedet.....
merkelig.....man ser boblen vokse, for deretter flyte opp til overflaten.....mulig det bare er vannet og ikke utett silikon...jeg vet ikke
Hadde silikon vært utett hadde det kommet vann også. Juwel akvarier er jo silikonert med silikon i mellom glasset som de fleste akvarier. Så lenge du ikke ser noe vann hadde jeg ikke vært bekymret. Er nok bare luft som er fanget inn i mellom glass og silikon. Det gir seg nok ila dagen.. Bare en siste ting så kan du jo se om glaset buler ut. Ta noe langt og rett og se at gjenstanden flukter med glasset. F.eks en planke eller skaftet på en tørr mopp.
takk for svar
det har sluttet helt, ingen bobler eller lekkasje, heldigvis
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap