Hvor mange fisker i et 12 liters akvarium?

Hei.

Hvor mange fisker ( feks guppy) kan man ha i et 12 liters akvarium?

Mvh
Heggem90
I så lite som 12l går det ikke å ha noe som helst av fisker.

Mulig det vil gå med noen FÅ reker eller snegler, men er usikker siden dette er ikke mitt felt så du vil sikker få et bedre svar av dem som kjenner til reker og snegler sin levemåte.
Takk for svar. Det var det jeg også tenkte, derfor jeg lurte. Hvor stort akvarium bør man ha om man skal ha noen fisker?
Og har du plass til 180 eller 250 liter, er det en enda bedre størrelse å begynne med. Da begynner det å bli stabilt, og egnet for ganske mange forskjellige fisk så du har litt å velge mellom.
hahahaha, sorry at jeg ler... men jeg har nesten akkurat kjøpt en 100l tank og tenkte å har kanskje 10, 12 fisker i den... 12l er nok litt liten ja..
Det er lov å le. Men greit å spørre når man ikke har kunnskap. Så ente opp med å kjøpe et 63L
...og det er akkurat det et slikt forum burde brukes til Heggem90. I 64 liter har vi tidligere erfart at det fungerer med et par ancistrus og en stim med små fisk som f.eks. tetra av eget ønske. Noen reker burde fint gå i tillegg om ønskelig. Lykke til!
..jeg starta nettopp med akvarium på 60 liter. Hadde et på samme størrelse når jeg var liten og ikke hadde peiling. da hadde jeg som foreslått over et par ancistrus og en stim neontetra(med elendige vannverdier vel og merke). Både folk og fisk er forskjellig så jeg tenkte derfor å bare foreslå et annet alternativ; en hann kampfisk og 6 corydoras på bunnen. Folk på akvaforum er (heldigvis)veldig strenge og sikkert med flere enn nok innvendinger til denne løsningen, men for min del har dette vært en mye morsommere opplevelse enn de to ancistrusene og stimen med neontetra jeg hadde da jeg var liten. Kampfisk(selv om det bare er en) er utrolig vakre å se på samtidig som de har mye personlighet i motsetning til etter min mening de fleste stim fisker. Det er akkurat på grunn av dette med de mange forskjellige personlighetene til kampfiskene at det er risky å ha dem med flere fisker da de kan bli stressa av det. Min (vel og merke) korte erfaring er imidlertid at bare det er nok stein/røtter/kokoshuler el. og en del planter(inkludert en flyteplante av no slag) går det veldig greit. Kampfisken har mange steder den kan være i fred og det har vært veldig underholdende å se på hvor han har etablert forskjellige "chille steder". Det er også veldig morsomt å se på hvordan han interagerer med corydoraene. Selv om de ikke synes å ha store interessen av han liker han å av og til ligge nede på bunnen med de, og når de får "mattablett" blir han plutselig en corydoras selv og deltar i måltidet uten at noen har noen innvendinger på det. Coryene er også en underholdende fisk i seg selv og mine bli ihvertfall særlig på kvelden all over the place på leting etter mat som kampfisken har oversett... bare et alternativ...
Heggem90
Det er lov å le. Men greit å spørre når man ikke har kunnskap. Så ente opp med å kjøpe et 63L

Helt klart! Mye bedre å spørre enn å bare ta sjansen, hvis man er usikker. Gratulerer med nytt kar!
Tilfeldig bekjentskap
© Tor Egil
Reklame for plussmedlemskap