Gradvis påfylling av 720 liter?

Var i butikken i går og kjøpte en fin ny 720 liter. Har tidligere hørt at så store kar bør fylles i flere etapper? Stemmer det? Det er et helglass kar.

Antar det er for ting skal få "sette seg" litt? Det skal stå på akvariebord, med 3 cm isopor som mellomlegg. Hvordan har dere gjort det?
Har både haft 900 L og nu 1100L, ikke noe problem, bare fyll dem opp.
Men husk, de må stå helt plant.
Supert - tusen takk. Jeg skal gjøre det så bent som mulig, men ugjevnt betong gulv er ikke lett å få helt plant. Vil ikke isoporen hjelpe litt?
Vet ikke, men jeg har faktist en tynn isopor under mine
Hvis det er Wromak-kar fra MZ, sjekk at føttene under står midt under de loddrette veggene. Hvis føttene står skjevt på bunnplata, trekk dem ut og sett dem på plass der de skal være. Hos meg sto de skjevt, og skapet sprakk opp i løpet av et års tid. Måtte ha nytt skap, og det ble både en irriterende ekstrakostnad, og masse styr for å få byttet skap under et akvarium som var i drift.

Sørg for at skapet står stødig på gulvet og ikke vipper noen vei. Og selvfølgelig i vater.

Isoporplate eller liggeunderlag (hvis du finner et som er stort nok) mellom skap og akvarium er uansett ikke en dårlig ide.
Tilfeldig bekjentskap
© Martina Rozinek
Reklame for plussmedlemskap