Nervøse fisker.

For en liten stund tilbake , kjøpte jeg 5 stk Uaru A. De var litt nervøse i starten , men kom seg ganske fort.
I går , kjøpte jeg 3 stk VF Peru Scalarer.
De har gjemt seg bak ei stir rot siden de kom nedi karet , og det værste av alt , er at uaruene også har blitt mere nervøse nå - etter scalarene har kommet oppi karet.
Noen tips?

Fjerne rota de gjemmer seg bak? El bare vente å se?
Tror neppe mindre gjemmesteder er veien å gå. Vet ikke hvordan akvariet ditt er innredet, men oppførselen kan tyde på at det mangler noen tette planter i høyden hvor scalarene (forsåvidt alle fiskene) kan føle seg trygge. De vil ha det bedre og bli tryggere hvis de vet at det ikke er langt til noenlunde sikre gjemmesteder.
Har ikke planter i det hele tatt , men 3 store røtter.
Så nakent som det der er, skjønner jeg godt at fiskene er nervøse.
Får gå til innkjøp av planter da Takker for hjelpen.
Bare hyggelig. Ikke ment som kritikk, bare som en forklaring på hvorfor fiskene føler seg utrygge
Golden malawi?
Hei, har to akvarium. Der eg har ungel i de enne og voksen i de andre. Men alfa hun i den miste akvariumet er for stor til å være der lengre. Så eg flyttet hun til de store. Men merket etter en dag a hun enten ikke tries der. Eller ikke blir godt tatt av di andre?! Hun barr ligger på bunen eller i toppe å blir der å gjør ikke noe ut a seg. Lurer litt på om hun kansje er en blandig eller ikke er malawi gold fisk. No er de andre dagen hun er slik. Å hun får ikke spise heller. Hvor lenge skal eg vente før eg evt flytter hun til bake eller skaffe hun et nytt hjem? Er litt syn i og med de er hun som er finest. Vet ikke om de er vits å nævne! Men hun er moren til alle yngele eg har i de små akvariumet.
Hvor stort er karet hun går i, og hvilke andre fisk er det i karet ?
Golden malawi?
Takk for svar. 200L men kare hun var i er bare 70L så må jo bære bedre med større vel. Skal jo helst ha 200L +++.. men skal alle golden malawi være gul å svart eller kan di være helt gul. Ser de er en litt større han golden som plager hun.

har noe rød sebra, 2 princess, noen som er blå med litt rød i finnene å svake svarte striper. Alt skal være ciclider å mest afrikanske!

Før før eg flyttet hun stor triveds hun. Men da var hun som sakt alfa. Å da var de hun som jager di andre. Men ingem som blei sli hun er no. Kan vel nevne at hun styrete på med å grave ut sand i fra huset sitt å var stor på å passe på huse sitt. Kune virke som hun var klart til pare seg. Men noe vet jo ikke eg noe.

Man ser på bilde her no på føste bilde, at hun ligger helt oppp toppen av akvariumet.
På bilde nr 2 så kan du se hun er rød/blank i øyne! Har ikke sett før?
Bilde 3 er den størrste opp i der men han å hun er venner kan de virke som. For di henger i lag av og til.
Ronny Elde
Takk for svar. 200L men kare hun var i er bare 70L så må jo bære bedre med større vel. Skal jo helst ha 200L +++.. men skal alle golden malawi være gul å svart eller kan di være helt gul. Ser de er en litt større han golden som plager hun. har noe rød sebra, 2 princess, noen som er blå med litt rød i finnene å svake svarte striper. Alt skal være ciclider å mest afrikanske! Før før eg flyttet hun stor triveds hun. Men da var hun som sakt alfa. Å da var de hun som jager di andre. Men ingem som blei sli hun er no. Kan vel nevne at hun styrete på med å grave ut sand i fra huset sitt å var stor på å passe på huse sitt. Kune virke som hun var klart til pare seg. Men noe vet jo ikke eg noe. Man ser på bilde her no på føste bilde, at hun ligger helt oppp toppen av akvariumet. På bilde nr 2 så kan du se hun er rød/blank i øyne! Har ikke sett før? Bilde 3 er den størrste opp i der men han å hun er venner kan de virke som. For di henger i lag av og til.

Legge ut et bedre bilde av hun no. Er dette golden malawi i de helle tatt? No kan man se de med øyne huns bedre også! Er de noe gale med øyne huns? Di er litt gjenomsiktge å rød på fargen.

Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap