Sitter og drømmer.... sommerfuglciklide og l046 kan dei gå i samme akvarie?

sitter og drømmer.... sommerfuglciklide og L046 kan dei gå i samme akvarie?

Trodde eg skulle ha sommerfuglciklider i 180 literen min, men nå er eg jammen ikkje sikker lenger...

Er det noen som har L046, og hva kan den gå i lag med?

Maller og sommerfugler er ikke noen god kombinasjon. Sommerfuglene skal også helst ha noe lavere pH enn Hypancistrus zebra foretrekker.

Men viktigere er det kanskje at ingen av disse to artene egentlig er gode nybegynnerfisk...de krever en akvarist som har kontroll på vann og vannverdier og kan dette med vedlikehold. Og H. zebra er meget dyre fisk...lurt å ha en del erfaring før man gir seg i kast med disse.
Det var det eg trodde, men måtte bare spørre først, før enn la det håpet helt vekk.
Har hatt sommerfuglciklider før, så det skal nok gå helt bra, men så dukket desse nydelige L046 opp da..... og eg som akkurat har kjøpt en 180 L, og skal ha bare ET... Eg kan jo ikkje kjøpe eit akvarie til alt nååå.... (Har styrt mye med malawi oopigjennom, hadde 4-5 kar i gangen, så noe erfaring har eg, sett vekk fra at eg aldrig hadde et algeproblem når eg bodde i kjellerleilighet) men men, får bare leite frem fornufta og gå for sommerfuglciklider. Tror eg... Selv om zebraene frister meget dei og da..
Men jeg syns du sa du hadde 6 maller allerede ? Da er vel egentlig bunnen opptatt, vil jeg si....og som sagt maller og sommerfugler er ikke så bra sammen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap