Juwel helia led

Ser meget pent ut, Juwel sin nye katalog med nye LED lys. Så vidt jeg skjønner så kommer de til høsten? Noen som vet mer?

HeliaLux ble vel presentert på Interzoo-messen i slutten av mai. Juwel har jo ligget langt bak sine konkurrenter på dette området. Foreløpig fins det ingen data på disse, hverken release-dato eller priser. Får håpe de har bedre prestasjoner enn mange av de lignende applikasjonene fra andre produsenter, LED for innmontering i lokk har sine begrensninger. Til spektrum og PAR-data kommer på bordet, er det ikke mulig å si så mye mer
Ser det er ganske mange som selger disse nå, men ikke mye spesifikasjoner å finne om de!
Det eneste spektrumet jeg har klart finne er den lille biten nede til venstre avbildet på esken her.
Ser ut til at det røde området er ganske så dårlig..
Har kontaktet Juwel og spurt om de kommer til å selge LED oppgraderingskit til Juwel Rio. Gjør de det kjøper jeg tvert
BIG1
Har kontaktet Juwel og spurt om de kommer til å selge LED oppgraderingskit til Juwel Rio. Gjør de det kjøper jeg tvert:)


De gjør vel for så vidt det.
Jeg har bestillt denne til min Rio 240.
Denne erstatter T5 amaturen og bruker samme lokk.
[External Image]
Oh lala. Nice.
Blir de like varme?
BIG1
Oh lala. Nice. Blir de like varme?


Sannsynligvis ikke, ettersom de har 50% lavere effekt forbruk.
Andre ledlys jeg har blir ikke i nærheten av like varm som T5 rørene blir.
Ingen leverandører i Norge? Er dette et offisiellt produkt?
Det er et offisielt produkt fra Juwel, men det er såpass nytt at ingen norske butikker har fått det inn ennå. Det er med i katalogen for 2016/17

http://www.juwel.pl/inne/broszura2016-17pl.pdf

Ser bra ut.
Ser at man får kjøpt T5 LED rør. Dog til svakere lumen.

Bestiller samme som deg??
Bra eller dårlig lysspekter i forhold til t5?
BIG1
Bra eller dårlig lysspekter i forhold til t5?




Tja...de viser forskjellig. Men regner med de er testet ut av Juwel og fungerer minst like bra.
Da var ledlys og dag/natt kontroller kommet
Virker som lyset er en tanke hvitere enn T-5.

[External Image]
Moonlight modus med HeliaLux LED 54W og Juwel HeliaLux Day+Night controller
Nice. Blir vel montering på meg i morgen.
Blir lyset konstant blått / hvitt, eller blir det gradvis? Blir led varme? Lyser moonlight hele natten?
BIG1
Nice. Blir vel montering på meg i morgen. Blir lyset konstant blått / hvitt, eller blir det gradvis? Blir led varme? Lyser moonlight hele natten?


Lyset mikses mellom Blå/Hvit av kontrolleren. Denne kan du programmere selv, men standard innstillingene kjører en døgnsyklus med Natt/Skumring/Dag/Skumring/Natt.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap