Jbl kh tester

Når man tester for JBL KH, skal man måle i det det skifter fra blått til annen gult,eller klart? Eller skal man ta så mange dråper til man kan registrere den fargen som er på testens indikatorer på fargeskjemaet. Altså om farge fra blått til gult forandrer seg mellom 1 eller to dråper, men må ha flere dråper for å komme seg opp i fargen på indikatoren som følger med testsettet. Har forresten kjøpt tetra GH test. Den skifter ikke farge uansett. Har tatt test av kran vannet, sluppet oppi 30 dråper uten forandringer. Kran vann fra norske vannkilder kan umulig ha slik hardhet..... Får aldri striper på oppvasken. Har oxo en Fe test som er super mørk. Skifter ikke farge, blir bare mørkere og mørkere. Hvor gode er disse testene? Jern i mitt sprigvann er overmettet... I følge testen.
Det er ikke noe farbeskjema for KH-testen. Dette er en titreringstest, dvs. at du skal tilsette en og en dråpe mens du svinger på glasset så det blandes...og det er fargeomslaget (blått til gult) du skal se etter. Har du brukt 5 ml vann, er KH lik antall dråper.
SilverShaded
Det er ikke noe farbeskjema for KH-testen. Dette er en titreringstest, dvs. at du skal tilsette en og en dråpe mens du svinger på glasset så det blandes...og det er [I]fargeomslaget[/I] (blått til gult) du skal se etter. Har du brukt 5 ml vann, er KH lik antall dråper.

Takk igjen for svar! Håpet egentlig at du ville si at testen måtte bli lik fargen som er på test sitt JBL indikatoren. Men flere tester bilr blanke føre meste test dråpe, og flere dråper for å oppnå den gulfargen. KH er da her helt på tryne... PH er stabil, ca 6,5 på 130 literen, 7,5-8,0 på 240 literen. Trenger jeg prøve justere verdiene da?
Er det nok at jeg passer på pH?
Når du tester KH, vær klar over at dette gjelder ikke skarpe farger...fargene er svake, og du må holde prøverøret opp mot en lys bakgrunn for å fange opp omslaget : svakt blålig til svakt gult.

Om du trenger å gjøre noe med pH kommer an på hva slags fisker det er i de orskjellige karene.
Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap