Hjelp. den ene fisken jager alle dem andre....

Heisan.

Jeg er en nybegynner og har lite erfaring med fisker. Jeg tok over et akvarium med fisker og stusset fort over at 1 fisk forsvant og en annen var nesten spist opp. Manglet så og si alle finnene. Dette var "gubi?) fisker.

Skaffet meg noen nye og ser nå at den ene fisken min jager og prøver å bite dem andre fiskene mine...
Har ikke anelse hva slags fisk dette er eller om den er bra å ha sammens med dem jeg har nå. Det er snakk om den gyldne fisken.

Legger ved bilde så kansje noen av dere kan gjenkjenne denne og kansje fortelle meg om denne må ut...

Mvh. Vidar
Nå er ikke jeg noen ekspert på identifisering av fisker, men for meg ser det ut som en barbe av noe slag? Barber er jo kjent for å kunne være litt hissige, og spesielt om den går alene uten artsfrender (de kan forsåvidt være hissige seg imellom også). De andre fiskene dine; er det guppy du mener? De har jo ofte lange, flagrende og fristende finner som barber nok vil finne uimotståelige å nappe i. :-/

Jeg ville nok ha funnet et annet akvarium til den hvis den jager og biter, og da et akvarium hvor det går flere av samme art. Noe som kan bedre situasjonen i mellomtiden er å ha høy planetetthet i avariet slik at det blir masse skjul og gjemmesteder for de andre fiskene. Bruk f.eks Hygrophila, store javabregner, Ceratophyllum osv. Planter gjør jo også akvarier vakre å se på.
Vidar Fløisbonn
Dette var "gubi?) fisker.

"Gubi" var ikke så lett å forstå seg på. Det første som falt meg inn, var:

Gibbi?
[External Image]

Goby?
[External Image]

Guppy?
[External Image]

Fiskene på bildene dine er ikke noen av disse. Det eneste jeg ser er noen sebrafisk ...
[External Image]

... neontetra ...
[External Image]

... og en hvit-aktig en som ser ut som en barbe, tetra eller sølvsidefisk av noe slag, eller noe sånt.

Og muligens noen andre som jeg ikke klarer å identifisere.