Hva flyr inne i akvariet mitt?

Hei.

Jeg åpnet lokket på mitt juwel vision 180L i dag og fikk se noe merkelig.

Over vannflaten under lokket fløy det en del hvite 'mygg'.

Er det noen som vet hva dette er og hvordan det har havnet der?

Jeg holder på med salmi innkjøring så karet er tomt for fisk. Kan det ha kommet med noen planter?

Og sist men ikke minst hvordan bli kvitt de? Sette inn noen innsektspisende fisk?
Hei!
Det er ganske vanlig å få med seg "udyr" når man får nye planter i akvariet. Oppdaget for noen mnd siden at jeg plutselig hadde rundt 30 "pestsnegler" i karet mitt. Da var det bare å plukke for harde livet. (Jeg valgte å ommøblere i karet slik at jeg kunne plukke fra røtter osv.)

Det kan nok hende at du har fått dine udyr fra butikken. Det er jo ikke uvanlig at mygg legger egg i vann som er rolig og godt beplantet og at de etter hvert blir larver også ferdig utvokst. Det jeg stusser litt over her er at myggen er helt utvokst? Myggen vil vel drukne et eller annet sted mellom larve og utvokst?

Jeg tror jeg ville tatt en hov og feid over karet regelmessig, kanskje også fjernet bunnslam for å fjerne evt egg og larver.
Ja det må nok ha kommet med en av de nye plantene fra webzoo som ble plantet
For 2 dager siden.

Snegler har jeg vært borti, men ikke mygg. Får nok prøve med et stort vannbytte i kveld og en runde med hoven. Får håpe det hjelper.

Takk for svar
Har du ikke fisk som eter insekter? Ville prøvd å ta dem med håv og så "druknet" dem slik at fisken fikk sjansen til å ta dem.

Det kan jo hende at de er så kjappe med å komme seg opp til overflaten at fisken ikke rekker det. Men hvis de rekker det, blir de nok glade for litt fersk mat.
Holder på med salmi innkjøring, så ingen fisk enda.

Ser ut som en runde med hoven i går hjalp. Fant bare 1 mygg i dag, å nå er den også tatt.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap