Guppy yngel- bonanza

Okei.. Så nå sitter jeg her med skikkelig dårlig samvittighet.. Har et 60 L akvarie (ja, jeg vet det er lite) med stabile vannverdier, lite fiskedød, og fiskene trives virker det som. Guppyene mine (3 hunner og en han) har begynt å formere seg , så har fått godt og vel 30 yngel på kort tid. Drev først og fisket dem opp i et yngelkar,
Men så gav jeg opp dette prosjektet , siden det kom nye hele tiden . Kjøpte flyteplanter, og noen er relativt smarte og bruker disse , mens ganske mange andre bare svømmer rett inn i kjeften på guppymødrene. Har sett 4 stk nå blitt spist på få timer. *vondt i sjela* det er bare guppydamene som er interessert i å spise yngelen (disse er ikke nylig født ) , ikke guppyhannen og ikke sverddragerne, neon tetratene , mallen eller barbene som er i karet . Tips ? Skal de bare bli spist? Hjelp ?!
Med så mye fisk i karet ville jeg bare la de bli spist ja, sånn er naturen, alle blir mat tilslutt.
Har du ikke tid, interesse, plass og ork til å fostre opp yngelen separat (med guppy er det jo en endeløs strøm av dem....) så er det bare å la naturen gå sin gang. Noen blir spist, men noen vil sannsynligvis overleve uansett, og akvariet vil bli ganske fullt etterhvert. Gi bort yngelen før de blir kjønnsmodne, så ikke de også setter i gang og yngle og fylle akvariet ditt.

Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap