Savnet

2 av minde 5 breviser har nå vært borte i 6 timer. Jeg har ikke sett noe av dem etter jeg forsiktig flyttet litt på sneglehusa.

Pleier de å bli så redde? Kan de ha satt seg fast? Vil helst ikke miste disse fiskene.
Jeg ville ikke bekymret meg enda. Flyttet et par ocellatus i sneglehusene i poser fra et kar til et annet, og jeg trodde den ene hadde hoppet ut av posen da den lå åpen i karet, for den var ikke til å se dypt inn i noen av de to sneglehusene, og jeg så den ikke resten av dagen. Men morgenen etterpå, var den der

Det samme skjedde da jeg flyttet mine multifasciatus til en balje for å skifte sand i karet.
En brevis har enda jeg enda ikke sett. Begynner å bli nervøs nå. Heldigvis så ser prinsessene ut til å være litt mer opptatt av hverandre. Er det for tidlig å sette inn dødsannonse? Noen måte jeg kan "tømme" ut fisken fra sneglehuset?
Tror ikke man får fisken ut.. Helst skal man visst unngå å flytte fisken i husene.

Men den ene har dukket opp?
Jada. Den svømmer livlig rundt sammen med de tre andre. De er fortsatt litt nervøse, på en måte som de var når de ble introdusert til akvariet, men det vil nok legge seg når de blir mer kjente med prinsessene.

Prinsessene har også begynt å grave, men skal ikke ta gleden alt for mye på forskudd. Det har rettet fokusen litt av brevisene - heldigvis.

Uansett, fortsatt ikke tegn til den siste brevisen. Føler meg litt hjelpesløs, tror ikke saken blir noe bedre hvis jeg stikker hånda nedi for å se i hvert sneglehus.
Fisken er nå funnet død

Litt trist, men jeg trøster meg med at jeg har 4 igjen som svømmer livlig rundt og glefser tilbake når prinsessene kommer nær.
Så trist

Jeg hadde som sagt noe ulumskheter i vannet mitt, og mistet hestenesene og en litt puslete transcriptus.

Men igår var jeg på Oslo zoosenter hvor de ENDELIG (etter mange måneders venting) hadde fått inn masse Julidochromis transcriptus i grei størrelse. (kommer de inn for små, virker det som de tåler frakt fryktelig dårlig). Så jeg kjøpte 4 nye, som bøller med hverandre og den store jeg har igjen Forøvrig hadde de dem på den nye dyrego-butikken på oslo city også, men de var veeldig små.. En fisk jeg absolutt anbefaler deg som svømmer litt i høyden.
Synd med fiskene dine

Jeg var på Oslo City i går jeg også. Syns Julidochromisene var litt små, ja. Og kanskje litt bleke?

Etter jul skal jeg fylle på brevis-gruppa med 4 til, slik at jeg får 8 stk. Får kjøpe noen fler sneglehus også.

Jeg må se på saken ang. Julidochromisene. Akkurat nå er det brevisene som lever i høyden. Før jeg fikk prisnessene holdt de seg i høyden også. Kanskje profilen i basen burde endres? Etter hva jeg har sett er de kun nede når lyset er av og farer truer. Hadde vært kult med 3-4 Julier.
Jeg kjøpte 3 breviser i går, så de ikke før i dag! De virker veldig sky, svømmer over sneglehusene og stuper inn i de så fort de ser meg..... Den ene hannen ser ut til å holde den siste hunnen i "fangenskap". De har flyttet sammen i ett skjell...han er ute og ser på omgivelsene, men hun må være inne... Har sett halen hennes, så jeg vet hun er i live!!!! Vil de bli mindre skeptiske??? Skal kjøpe fler av de etter senere.
Det kommer til å gå bra. Mine var like dann i starten, noe alle fisker er rett etter introdusering. Alt blir bedre når du først får matet dem. Da begynner de å stole på deg, og etter det vil de nesten aldri være nedi sneglehusa sine.
Det høres bra ut Matet de litt i dag, men de gjemte seg i sneglehusene og har ikke rørt maten... Men det blir sikkert bedre Tålmodighet, tålmodighet

Kanskje det hjelper at de er flere??
Det vet jeg ikke sikkert. Kan jo hende, fiskene trives i grupper. Selv har jeg planlagt å ha en gruppe på 8, som det står over.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap