Endelig har jeg blitt akvarist :-)

Inaktiv bruker
For noen uker siden iverksatte jeg en drøm jeg har båret på i mange mange år som den ihuga Sørlending jeg er, nemlig saltvannsakvarie.
Jeg har lest om teknikker og kjemi nå i 12 år, så da fant jeg ut at jeg like godt kunne sette i gang.

Dette er fasinerende, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg brukte så lang tid for å bestemme meg. Greit nok, dette har kostet noe mer enn et ferskvannakvarie, men det er utrolig fasinerende med all den teknikken, samt samspillet mellom kjemi og teknikk.
Jeg har laget meg en tråd på saltvannsforumet fra starten og det blir et stykke utover til neste år til jeg får fisk i akvariet, så for de som har lyst å følge med, kan gå inn på denne linken

Nei da jeg skal ikke slutte med ferskvann, bare trappe litt ned for å arbeide med vanskelige arter.
PS, det er deilig å være nybegynner igjen )
Svein
Gratulerer med saltvannskarr. Har igrunn venta spent på å se bildene. Skal bli artig å se hvordan akvariet utvikler seg. Likte målene på akvariet. 90x60x60 gir god romfølelse.
Holder du oss på akvaforum oppdatert og eller?

Eller så er det bare å gratulere med saltvann!

Det SKAL jeg og ha en gang... ehem...bare lommeboka...
Må si jeg ble grønn av misunnelse! Kunne godt ha tenkt meg et saltvanns akvarie selv, men det må vente på seg av plass og penge mangel...

Uansett Gratulerer med saltvanns kar og ny utfordring!
Gleder meg til å følge med på utviklingen!
Gratulerer med saltvannsakvarium !!!
Snodig, det der... For et år eller to siden ga jeg opp hele akvariedrømmen da jeg fant ut hvor idiotisk det var å begynne med saltvann uten erfaring med akvarier. (Samt at det kostet skjorta!)
Dette endret seg heldigvis!

Etter jeg falt pladask for maller og bettaer, kan jeg nesten ikke tenke meg saltvann lenger.
Men fantastisk flott er det!
Gleder meg til å lese mer
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap