Bruk av ubrukt, men eldre akvarie ok?

Hei,

Karet det er snakk om er wromak 450. Dette ble kjøpt i 2011 helt nytt hos Midtun Zoo i Bergen. Så kan det jo være det stod noen år før jeg kjøpte det. Spørsmålet mitt er, er det noe jeg bør tenke på før jeg tar det i bruk? Silikonen holder mål?

Mitt Wromak kjøpt ca. samtidig fra samme butikk, holder fint stand. Jeg opplever selve glasskaret og silikoneringen som av god kvalitet, i motsetning til lysarmaturet og skapet.

Silikonen hos meg virker helt fin, men det er jo en forskjell på om det har stått under vann (som hos meg) eller tørt.

Hvis du har mulighet til å fylle det opp på et vaskerom så kan du kanskje teste det med vann i noen dagers tid, og inspisere silikonen et par ganger i løpet av testen, bare for å være 100% sikker?

Hvis ikke, er det vel bare å sjekke at silikonen er passe fast og sitter godt hele veien rundt, og så fylle det opp litt og litt.

OBS: Sjekk plastknottene under skapet. Disse skal stå rett under "bæreveggene". Hvis de ikke gjør det, må du flytte dem på riktig plass før du fyller opp karet. Ellers sprekker skapet i løpet av noen måneder. Det skjedde hos meg.
Ok, takk for særdeles viktig info.

Men det sprakk hos deg? Men akvariet stod fremdeles på bordet regner jeg med, og havnet ikke på gulvet?

Fint om du har anledning å ta bilder hvor du viser til hvor knottene skal være, men ok om det blir stress.

Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap