Akvarieforsikring

Dette har helt sikkert blitt diskutert tidligere, men jeg spør likevel:
Er skadene ved en plutselig vannlekkasje fra akvarium normalt dekket av hus eller innboforsikring?
Hadde kollektivavtale i Sparebank 1 tidligere, og da mener jeg å huske det var dekket. Nå har vi kun vanlig avtale med Sparebank 1, og har blitt litt i tvil.
Akvariet er 16 år, og det er kjedelig for hybel i underetasjen om 200 liter plutselig kommer ned trappa. Selvsagt i tillegg til vårt eget gulv.
Har du innbo så dekker den vannlekasje. Men kan alltid være lurt å spørre så du er sikker.
Jeg har gjensidige og der har de ingen grenser på liter osv. Så det burde ikke være noe problem
Jeg snakket med Sparebank 1 på tlf i ettermiddag og hun sa at akvarielekkasje IKKE var dekket...!
Det er dårlig.. ser ut som man må passe godt på! Har heldigvis skriftlig fra de dekker det. Kunne du kjøpe ekstra forsikring da eller?
Jeg skulle ringe opp igjen i morgen da jeg truet med å flytte alle forsikringer til annet selskap. Vi får se.
Soppas ja! Jeg hadde sparebank1 før men flyttet alt til gjensidige da jeg sparte bøttevis med penger og tydeligvis bedre avtaler. Du får gi beskjed om hvordan det går!
Da jeg hadde Gjensidiges innboforsikring dekket den plutselige og uventede lekkasjer. Tror DnB-forsikringen jeg har nå er cirka lik. Hvis det ikke står noe om det i vilkårene, men de hevder at det dekkes, er det best å be om å få det skriftlig.

PS: Tror det bare er innbo (inkludert akvariet og utstyr) som dekkes. Døde fisk må du erstatte fra egen lommebok.
Gode nyheter. Fikk vite at akvarierelaterte skader på innbo var dekket av innboforsikringen, og husskader pga akvariet var dekket av husforsikringen. De på kundeservice dagen før hadde sagt feil! Og når jeg finleser vilkårene nå, ser jeg at akvarieskader er dekket.

Sparebank 1:
4.2 Vann og annen væske
Dekkes
Plutselig utstrømming av vann eller annen væske ved brudd, lekkasje eller oversvømmelse fra:
° bygningens rørledning med tilknyttet utstyr.
° akvarium.
• Vann som plutselig trenger inn i bygning fra terreng, gjennom grunnen eller gjennom avløpssystemet og i en slik mengde at det blir stående vann over gulvet.
Flaks igjen! Deilig å kjenne at alt er i orden. Blir fort dyrt om man ikke har forsikring! Ja er mange som ikke vet helt hva de holder på med..
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap