Hvilken hygrophila er dette?

Fikk en plante i bytte mot SAE som ble for store. Plantene var desverre ikke merket, så nå leter jeg etter navn.
Prøver å legge til et par bilder.
Synes selv at de ligner mest på enten en siamensis variant eller H. guiansis? Er det noen av disse?

Bildene ble tatt før planting.
En og samme plante kan godt se nesten forskjellig ut fra akvarium til akvarium. Dette kommer helt an på hvilke forhold de vokser under.

At det er en Hygrophila er ganske sikkert, men la den gro litt og stabilisere seg så kan det bli enklere å identifisere den.

Alt nå så vil jeg nok tippe på at det er en variant ja, og muligens den første du nevner.
Ok, venter og ser hva den utvikler seg til. Får ta nye bilder etterhvert.
Hygrophila **?
Ja no har planten etablert seg og jeg forsøker på ny å få den identifisert.
Hvilken sort av hygrophila er dette? Det er ingen nyskudd i overgangen stengel og blad. Virker som om den kun vokser i lengden foreløpig.
Lange slanke blader.
Bildene er nok ikke perfekte, men er det noen som kan hjelpe.

Kan det være denne, eller denne? Er ikke sikker.
Hygrophila polysperma
Hei.

Tror det er Hygrophila polysperma du har byttet til deg. Den ser veldig forskjellig ut i forskjellig lysforhold. Men synes å dra kjensel på den. Har hatt denne i mine kar i en årrekke - og den ser litt forkjellig ut i de forskjellige karene.

Anders
hadde det vært polysperma hadde ikke "nerven" i bladene vært svarte
Synes ikke at polysperma ligner på min plante.
Har konkludert med at det må være Hygrophila corymbosa "siamensis variant 53 B" . Bladene er veldig lange og slanke. Har litt rødlig farge på nybladene.
Har gått gjennom de andre Hygrophila artene, men det er nok denne varianten som ligner mest.

Konkluderer med at det er den jeg har.
hvis jeg skulle ha tippa hadde det helt klart vært en Hygrophila guianensis som ligner mest med tanke på bladene og tettheten på de

tviler sterkt på at carymbosa er din plante rett og slett fordi den ikke ligner(iallefall ikke ut ifra bildene)
ja
hvis jeg skulle ha tippa hadde det helt klart vært en Hygrophila guianensis som ligner mest med tanke på bladene og tettheten på de:)

Er litt enig. Det eneste som ikke stemmer er at på bildet her er det mange nye bladrosetter som kommer overgang stengel og blad. På min plante er det ikke antydning til nye skudd der. Kun på toppen. Men bladene synes jeg også ligner mest bortsett fra overnevnte.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap