Eventyret (side 3)

Eg var jo nysgjerrig på om rota kunne brukast, og her fekk eg jo svar så det susar. Kjempefornøgd. Sånn Lærd kupping er alltid velkommen! Kupp iveg
Liv Skamsar
Eg var jo nysgjerrig på om rota kunne brukast, og her fekk eg jo svar så det susar. Kjempefornøgd. Sånn Lærd kupping er alltid velkommen! Kupp iveg ;)


Hvordan går det her? Har du tatt rota i bruk? Jeg er selv noe skeptisk til de røttene jeg finner i bekker. Det mangler ikke på antall og muligheter men disse befinner seg jo i kaldt vann året rundt og de er i varierende grad av nedbrytning. Det aner meg at plassering i en varm tank ville satt fart på nedbrytingen.
Røttene står i eit neglisjert område ute ved garasjen sammen med ugras og rot. Sjå bilete. Tenkte det kunne vere lurt å la dei stå på tørk i sola ei god stund før eg evt. tek dei i bruk?!

Sidan røtene er ganske store så må dei brukast i 720l akvariet, og der bur det jo ein del fisk. Vil ikkje risikere fiskehelsa, så enn så lenge er det hagepynt! ..Til det evt. er kommen opp eit alternativ der ein trygt kan omplassere fiskane og få testa.

Sjølvsagt hadde det kjekkaste vore enda eit digert akvarium, men så var det jo desse penga..Først må ein nok dessverre prioritere å anskaffe ein bil, da min gamle takka for seg no nylig. RIP min kjære rustholk-du er sårt sakna!
Som sagt, fine røtter Hvordan de vil reagere når de kommer i vann er jo et spørsmål..
Hvis du har plass/mulighet hadde det vært interessant å se hva som skjedde med de, om de lå i vann noen måneder og da fortrinnsvis ikke alltfor kaldt vann. Mulig det er vanskelig å få til pga størrelsen?
Her kunne du jo forsåvidt ha slått to fluer i et smekk, opp med et passende basseng/kar i hagen så røttene kunne bløte seg og da får du garantert et fint mygglarveoppdrett også. Genialt hva?
HAhahaaaa. Nei! myggoppdrett blir det nok aldri her. Som nevnt så har me eit elsk-hat forhold. Dei elskar meg, eg hatar dei.
Bassenget er tilsatt klor og det tenkjer eg kanskje ikkje er det beste å bade røttene i, eller?
Liv Skamsar
HAhahaaaa. Nei! myggoppdrett blir det nok aldri her. Som nevnt så har me eit elsk-hat forhold. Dei elskar meg, eg hatar dei. Bassenget er tilsatt klor og det tenkjer eg kanskje ikkje er det beste å bade røttene i, eller?


Basseng?? Voi,voi! Hadde det vært mitt hadde det fluksens blitt omgjort til dam! Nja, nei det er kanskje ikke beste løsning, sånt bassengmiddel inneholder vel algemiddel også?
Slamsugermonster
Det er vel på tide med ei aldri så lita oppdatering herifra.
Akvariet "eventyret" har fått besøk av det berykta slamsugermonsteret. Dette er jo ikkje eit heilt uvanlig besøk og vanligvis skyr fiskane dette monsteret-med rette. Men denne gongen skjedde det som ikkje skal skje- den modige og akk så nysgjerrige kampfiskdama Lucinda vart for nærgåande og med eit swOoomp så var ho borte. Snipp snapp snute så var Lucinda ute av eventyret og på veg til nye eventyr i fiskehimmelen. (Det er jo lov og håpe?)
Og Kjerringa har satt slamsuging på vent til det dukkar opp gode idear til korleis gjere slamsugarmonsteret fiskesikkert. Idear blir tatt i mot med glede!
Synd med Lucinda, får håpe hun kom til et bedre sted, hvis man tror på slikt.

Men må karet slamsuges så ofte da, tar ikke filteret nok? Slamsuging er noe jeg aldri bedriver i hjemmekarene. Husker jeg feil, eller var det ikke slik at du har Biltemasand i karet? Jeg har ingen erfaring med så fin sand, mulig den pakker seg såpass tett at alt blir liggende ' ovenpå'?
Tja..det må sikkert ikkje slamsugast så ofte? Men denne kjerringa likar ikkje tanken på at ting er lortete-så da har eg berre lagt meg til vanen med vask og slamsuging ein gong i månaden. Eg trudde det måtte gjerast for fiskanes ve og vel?! Men om erfarne røyster seier at det ikkje bør gjerast så ofte, skal eg overleve litt lort på botnen

Her er botnlaget ein god miks av finkorna sand, rådasand og tropicasoil. Noko kompakt, så det trengst nok ei sandsnegle eller fem ganske snart tenkjer eg

Lucinda sin tragiske utfall opnar jo dører for litt endring i fiskeinnholdet i akvariet iallefall. Neon-Tetraene har ein ny heim på vent, så da er det ein moglegheit for nokre større fiskar i storkaret tenkjer eg....Tur til østlandet om litt med større utvalg og moglegheiter! De er herved advart. No blir det bønder på byen!
Jeg tok av den heverten på slamsuge-slangen min og bruker bare en gummislange nå. Da er det hardere sug men mindre hull for fiskene å svuppe oppi. Du kan jo også tre en liten nylonstrømpe-bit over slangeinntaket med gummistrekk. Alt av bøss blir jo sittende der så du må ta det ut selv men så kommer heller ingen fisker inn der.

Jeg bruker bare holde hånden helt nede ved inntaket slik at jeg hurtig kan stenge - og slik at jeg kan vifte fiskene unna.
Hvordan går det i Eventyret Liv? Har bøndene vært på bytur og gjort storhandel? :p
Heisann hoppsann!
Joda, sjølvsagt har bøndene vore i byen og handla! Medan barn og mann var på leikebutikken så drog kjerringa på sin leikebutikk Vart med eit 65 liters, sjølv om det egentleg ikkje var plass i bilen. Ops da!
Sjølvsagt klarte ikkje kjerringa seg med det, og på heimvegen vart det kjøpt 6 store sandsneglar, ein ancistrushanne og så, sånn på mystisk, impulsisk vis, vart det jammen med 3 gullfisk også. Opsideisi..

Hadde jo planlagt innkjøp av karantenekar-så to innvendlige pumper har stått og gått i hovudkaret og fått opparbeida seg kultur over lenger tid. Fylte 1/3 av 65 literen med vatn frå hovudkaret, så forhåpentligvis er det trygt for neon-tetrane å bu der inntil dei får ein ny heim. For dei er blitt evakuert ut av eventyret sånn for sikkerheits skuld. Var jo litt redd for at dei ellers ville blitt gullfiskmat.

Angrar ikkje på gullfisk-kjøpet enno...dei er virkelig flotte å sjå på, og ser ut til å la keiserane og mallene vere i fred- enn så lenge. Damsneglane, som hadde eksplodert i antall medan me var på ferie, var visst snacks for gulla mine. Dei har omtrent rensa karet for sneglar. No ser eg kun ei og anna snegle som er for stor til gullfiskmunnen. Foreløbig har dei heller ikkje teke særleg med planter. Men dei blir jo større....

Skal bli spennande å sjå korleis det går.
Ja, ikke sant? Det å besøke dyrebutikkers akvarieavdeling er netopp som å være barn i lekebutikk!

Mystisk det der ja..før man vet ordet av det, så har både det ene og det andre fulgt etter en hjem..sånn helt uten at det var planen.. :p

Forstår jeg deg rett, så har du gullfisk i 720 literen nå? Der kan de nok vokse seg store og fine ja og er en absolutt mer passende gullfisk kar størrelse enn de fleste gullfisk kan drømme om. Det er jo fisk som kan bli riktig gammel dette, hvis de får de rette forhold.

Var nok lurt å omplassere neontetraene ja, ellers hadde de nok endt opp som for for gullfiskene. Ser andre også har nevnt at gullfiskene har renset karene for snegler i passende størrelse mao som de får inn i munnen. Plantne e derimot kan nok gå en usikker fremtid i møte, litt avhengig av hvilke arter det er snakk om. Endel planter er rene snacksen for gullfisk.

Du får legge inn noen bilderav nykomlingene , så vi får sett dem
Som nokon kanskje har fått med seg endte siste vatnbytte med ein del liter vatn utover golvet. Kjerringa dreiv og fylte akvariet etter slamsuging/vatnbytte. Men så kom Svigermor på besøk-og kjerringa gløymte sjølvsagt kva ho dreiv med. Etterkvart vart ho obs på lyden av sildrande vatn og kom brått på kva det muligens kom av...Jadda! Basseng i gang,stove og kjøkken.

I dag har Kjerringa endelig fått beisa verandaen. Dette måtte jo skrytast litt av under middagen..
"Du bytta kanskje vatn i bassenget i dag og?", bemerka Mannen med eit flir.
Ops!
Det hadde Vimsa gløymt- det første som vart gjort før beising var jo å sette på vatn i bassenget for å etterfylle...Det rant i strie straumar nedover grusvegen når Mannen kom heim fra jobb.

Distre? Eg? Neeeeida!

Elles kom Katta heim med levande røyskatt igjen i dag. Røyskatten pila under sofaen og idet katta skulle til å ta den igjen, pissa den likesågodt på katta! Det var visst ikkje heilt venta, så medan katta sjokkert og i vantru prøvde å riste av seg lukta, pila røyskatten ut verandadøra og opp att i skauen.
Slik lukt er ikkje så lett å riste av, så da laut pus få seg ein motvillig vask.

Forhåpentligvis blir det ei stund til neste gang pus dreg søte, smarte røyskattar inn i heimen Det er jo lov å håpe at katta lærer av sine feil- i motsetning til visse kjerringar..



Kravstore kjerringar og uklart vatn
Etter impulshandel av gullfisk, merka eg fort eit behov for betre filter i karet. Dei går konstant og rotar i sandbotn. Så vatnet er som hukommelsen etter ein heftig fest-litt grumsete!
Og sidan eg har verdas beste Mann, og bursdagen min var rett rundt hjørnet, så bestilte han likesågodt enda ei E-heim 2080 til meg. Smilet mitt hadde vel gått rundt om det ikkje var for øyrene! Sååå bortskjemt!

Ellers har vel desse fiskane mine fått laber merksemd siste tida.
Det kjem av at me beisar huset. Og sjølv om det meste burde gått på husveggen, er det vel ikkje å stikke under ein stol at kjerringa har vel så mykje beis på seg som husveggen. Så no er det litt sånn 90 talls-look med dårlig påført sjølvbruningskrem, flekkesvis og i alle rynker-og lysande orange.

Gullfisken har da tydeligvis fått smaken på Limnophila sessilifloraen min. Så no står dei fleste med bare stilkar og svaiar. Det ser litt tuske ut må eg innrømme..Kanskje ein får smiska til seg ein hagedam for gullfisk til neste års bursdag? Det er jo lov å prøve seg...
Det er morsomt å lese tråden din, det skal du ha! Trøste og bære, mannen din må være av det overbærende slaget, slike vannmengder utover gulvene, må da oppleves som noe eh..besværende? Tror jeg hadde fått litt angst da.. :p

Ja,gullfisk merker man i karene, på mer enn en måte.. Så nytt filter vil jeg tro gjorde susen. Forøvrig høres du jo som sagt ut til å være velsignet med en særdeles ok gubbe, så hagedam burde kanskje ikke være en umulighet..

Lite råd angående dam, lag den så stor som det overhodet er plass for, man angrer fort at man ikke lagde den større.. Har to selv, og den første som så så stor ut i begynnelsen, omtales nå som den lille dammen.. Litersyken gjelder ikke bare innendørs kar..

Lager dere dammen dyp nok og temperaturen ikke blir så fryktelig mange blå hos dere, så burde det være mulighet for at gullfiskene kunne overvintre ute
Hæ? Eg er da ein fryd å bu sammen med! Treng da virkelig ikkje å vere overbærande for å leve sammen med meg?! Eller? Hæ?!

Men joda, Mannen er _virkelig_ av det overbærende slaget. Men han er ikkje berre snill og tolmodig-han er og veldig fornuftig. Og med temperaturar vanligvis rundt 20-30 kalde på vinteren, og ein hage beståande av..stort sett granitt, så ser tilogmed eg at hagedam kan bli vanskelig- om ikkje praktisk, så økonomisk. Men ønsket er der...så om det let seg gjere (les: kjerringa finn ein ok løysing, innafor eit ok budsjett) så er han nok ikkje den som hindrar dammen å bli realisert

Eg har jo mistenkt han for å vere ein skap-fiskenerd, men tenk om det heller er ein "billig" måte å bli kvitt MaseKjerringa på? Så lenge eg er opptatt med fiskane så lar eg han vere i fred-eller lar vere å starte andre prosjekt (som sjølvsagt vil innvolvere han)?!
Neei, det kan det ikkje vere! Han er nok skap-fiskenerd. For det er jo ein dans på roser å bu med meg
Nei,nei, jeg er helt (nesten..) sikker på at du er en ren fryd å leve sammen med.. :p Det er nok gubben som er heldig, ikke du..

Ah, ja jeg kan se at det blir en utfordring med hagedam, hvis to ta består hovedsaklig av granitt. Her var det bare ta spadene fatt og grave og grave ...og grave..

Nå skal jeg ikke tillegge gubben din egenskaper eller hensikter sånn uten videre men nja.. Jeg kunne nok tenkt i samme baner selv.. ;D

Hva slags fisk har du i det store karet nå, forutenom gullfiskene?
I starten av veka heiv eg og minsten oss med Svigerinna til byen der ein har det som "fisken i vannet". Vått og kaldt var det, og jammen fekk me sett nokre breiflabb og-sjølv om me måtte på akvariet for å sjå dei. Reisedagen for eg og minsten innom Midttun zoo i åsane, og eg såg meg ut nokre flotte store sandsneglar som muligens hadde hatt sjanse til å overleve dei tre røverane i karet (gullfiskane). Men Svigerinna insisterte på ein "snartur" til IKEA før me snudde snuten heimover (ca 5 timar heimatt). Så da avventa eg litt med kjøpet, så sneglane skulle få ein større overlevelses-sjanse-for dei "snarturane" kjenner eg. Når me _endelig_ var komne oss ut, var eg i ein tilstand der eg kunne ha kyssa bakken utanfor, snus og sigarettstumpar til tross, og takke dei høgare makter for at IKEA-handlinga var overstått. Joda eg er kvinnfolk, men eg hatar shopping-og IKEA er det verste! Med mindre det er shopping i ein dyrebutikk-den slags shopping kan eg like Men med det stressnivået og surret-så var sjølvsagt alt av sandsneglar gløymt. Det lyt nok bli netthandel, sjølv om eg misliker tanken på å få tilsendt levande vesen i posten...
Så, Aqualibre, i storekaret bur det no eit ukjent antall keisertetra (rundt 25-30),2 gibbiceps, ein klovnepleco, og eit par pestsnegler i tillegg til dei 3 røverane. Og det blir nok ikkje dei store endringane framover, med unntak av nokre sandsneglar. Greitt at dei fiskane som er her har noko å vokse i. Den største forandringa er vel at det no er to e-heim 2080 som går i karet. No merkast det ikkje om gullfiskane rotar litt i sanden-vatnet er like klårt som før.

Eventyret, før og etter gullfiskar aka plantemorderane. Må nok konkludere med at akvariet ser adskillig meir tuske ut no ....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap