Forslag?

I 63 literen mein med standardgrus, temp 25 grader og pH 7 svømmer det: 7 neontetra, 3 guppy, 1 gul dvergciklide, 1 kyssegurami og 2 ancistrus. Vil gjerne ha noen fargerike levendefødede fisker oppi her.. Har noen noen forslag?

Takker
Synes det begynner å høres ut som det er nok fisk oppi der jeg. Spesielt med tanke på guppyene som har en egen evne til å bli flere

Om du skulle ha oppi flere fisk oppi der, ville jeg helt klart supplert med flere av samme slag som du har - f.eks guppy, som jo finnes i mange fargerike varianter.

mvh

Liz H
Kysseguramien trenger større mye plass og bør derfor ut av akvariet og over i et som er ganske mye større. Ap. Borellien (gul dvergciklide) bør få artsfrender, fortrinnsvis slik at det blir en hann og flere hunner. Ellers kan den jo byttes ut med f.eks. Kakadueciklider eller andre fargerke dvergciklider. Husk at dvergciklider må ha gjemmesteder og fin sand i akvariet, da de filtrerer sanden gjennom gjellene på jakt etter mat.

Du kan jo utvide neontetrastimen din, de trives best på 12 individer eller fler (i forhold til den naturlige hakkeordenen i stimen). Jeg har en stim på 20 neontetra i min 60-liter.

Ellers er det som Liz sier, et par guppy blir fort veldig mange, så kanskje det holder med de du har? Men som sagt; ut med kysseguramien og tenk deg om i forhold til dvergcikliden(-e). Eller kjøp deg mye større akvarie og utvid fiskesammensetningen din deretter.
takk for svar, dere
Borellien var egentlig en feil at kom oppi der.. Jeg skulle nemlig ha to sommerfuglciklider, men fikk en borelli og en sommerfugl.. og butikken nektet å ta den tilbake.. men, men får nøye meg med det jeg har, da.

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap