Hvordan få vekk dette fra planten?

Hei,
Overtok akvarium med 4 algespisere for 1 uke siden. Planten var og forblir tydeligvis dekket med dette - er det alger? Fisketype rå anbefale, noe å gjøre? Prøvde å skrape bort med negla li, men gikk ikke bra.
Dette så ut til å ha godt litt langt men her er er det snakk om pensel alger, dessverre er ikke "vanlige" algespisende maller så interessert i disse, her er medisinen og justere ned lys tiden til ca 7-8 timer i døgnet og vis du har muligheten gå til innkjøp av siamesiske algetere (http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6381) disse er utrolig effektive
Ja, det tenker jeg også ... planten fulgte med akvariumet som jeg har kjøpt brukt
Takk for svar
Plussmedlem
Hei.

I mitt hode er det enkleste (og billigste) å klippe vekk de overgrodde bladene, og sette det gjenværende rhizomet slik at planten ikke står i full belysning. Da kommer den tilbake med nye, fine blader. Den vil se stusslig ut i ganske lang tid, da anubias vokser sakte, men med tid og tålmodighet så vil den bli like flott som den en gang var.

Det går an å driste seg til et hydrogenperoksid-dypp, det vil drepe algene, og anubias tåler slik behandling ok. Men jeg er ikke så sikker på at bladene akkurat er vakre selv med algene unna veien.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap