Heisann!
Mitt aller første innlegg her inne. Jeg er veldig fersk når det kommer til fisk generelt. Jeg har nå skaffet meg mitt første akvarium hvor jeg har slørhale og neontetra. Etter å ha hatt slørhalene noen dager merket jeg at den ene plutselig holdt seg mye inni det ene slottet jeg har i akvariumet. H*n ligger helt i ro inni der. Og kommer ut i ny og ne før den svømmer inn igjen. Den er også begynt å bare ligge nede på havbunnen utenfor slottet også. Den kommer ut når det er tid for mat, og svømmer litt rundt. Men synes det var litt trist og skummelt at h*n bare ligger i ro så mye?
Jeg valgte jo da å lese litt rundt på nettet, og fant ut dette med vannverdier. Kjøpte meg ett sett fra JBL, men verdiene jeg målte var helt fine..
NH4 - 0,05
NO2 - 0,01
pH - 7
Har også merket at ryggfinnen til fisken er helt lagt ned på ryggen hele tiden. Også at halen er mye annerledes enn de 2 andre sin hale. H*ns er på en måte mer «sammen» og ikke så slørete. Den ene delen ser også splittet ut..
Det er den oransje slørhalen med litt svart på finnen og halen. Slik den er på bildet er den som regel. Helt i ro nede ved bunnen..