Medimor - mate eller ikke? medisinbruk, haster

Hei- er ny her: overtok et akvarium med svære gullfisk og slørhaler, og en fisk døde av "bukvannsott" mest sannsynlig. Vil behandle karet siden en fisk ser litt sånn "melkehvit" ut på overflaten, en annen har en hvit prikk ved øyet som varierer dag for dag. Har gitt en startdose "medimor" fra dyrebutikk. Saken er: på det vedlagte heftet står det ingenting om foring. På en pakning på nett er det lagt til: "don't feed the fish," på dag en og dag 2. Fiskene er roligere enn ellers, kanskje de er sultne? Skal til på dose 2.
Plussmedlem
Hei, Helge.

Synd med de syke fiskene.
Jeg har ikke selv prøvd medisinen, men jeg finner også at man ikke skal mate fiskene de to første dagene. Som jeg leser det så skal man ikke kombinere medisinering og mating samme dag.
Følg den anvisningen, er min anbefaling.

Fisk i god kondisjon tåler å gå lengre perioder uten mat, opp i mot 14 dager. Nå tåler ikke syke fisk å være uten føde like lenge, men et par dager uten foring er ikke kritisk på noen måte.
Enig, fisk tåler å faste noen dager.

For å si det sånn, hvis de ikke tåler en liten uke uten mat, så er de så syke at de kanskje ikke kan reddes uansett.

Når du er ferdig med medisineringen, er det viktig med hyppige vannbytter. Rent vann er en av de viktigste faktorene for fiskenes helse.

Og når du begynner å fòre dem igjen, vær oppmerksom på at gullfisk ikke skal ha "vanlig" proteinrikt fòr som gis til de fleste tropiske akvariefisk, men eget karbohydrat-rikt gullfisk-/karpefor.

Hvis de har dårlig appetitt i begynnelsen, gi dem litt tid. Det er som regel bedre å fòre litt for lite enn litt for mye.
50 kg
Gullfisk kan bli 50kg..

Er du forberedt til å sørge for så stor fisk....?!??

Jeg skal ha Black ghost.. Trenger min, 720l. For en fisk.

Den blir bare 50 cm. Ikke 50 kg..

Skal ordne meg kar på 2-2,5m3. Da kan jeg kansje ha han og ho, samtidig...



Skautrollet
Gullfisk kan bli 50kg.. Er du forberedt til å sørge for så stor fisk....?!?? Jeg skal ha Black ghost.. Trenger min, 720l. For en fisk. Den blir bare 50 cm. Ikke 50 kg.. Skal ordne meg kar på 2-2,5m3. Da kan jeg kansje ha han og ho, samtidig...


Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap