Hjelp!

Har endelig fått flyttet akvariet over på et akvariebord. Det står i vater, MEN når noen går forbi på gulvet eller man står foran og holder på oppi det så rister/gynger hele greiene. Er gulvet i seg selv som beveger seg. Selve akvariet står på avlastningmatte, men hva kan jeg gjøre for at både bord og akvarium står rolig og stabilt? Hele poenget med å flytte det over på eget og egnet bord var jo stabiliteten i det...
Du har nok et trebjelkelag i gulvet som er underdimensjonert. På en del eldre hus er det dessverre ikke uvanlig at trebjelkelaget er for mykt. Kan utbedres ved å åpne konstruksjonen fra over- eller undersiden, og legge inn forsterkninger.
Da jeg flyttet inn i et gammelt hus med 840-litersakvariet mitt, hadde jeg noen snekkere på besøk som gikk i kjelleren og la inn en ekstra H-bjelke under akvariet. Det var selvfølgelig ikke gratis, men det var heller ikke en veldig omfattende jobb, så det ble billigere enn jeg hadde trodd. Det kommer nok an på konstruksjonen i det aktuelle huset.
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Solem
Reklame for plussmedlemskap