Hvite prikker på elefantsnegle

Hei!
jeg kjøpe en elefantsnegle for en stund siden med noen hvite prikker. De andre sneglene hadde de ikke, men nå har flere av elefantsneglene mine, pluss pumpa, røttene, og varmekolba fått slike hvite prikker.  Er det noen som vet hva det er? Sneglene virker veldig friske og fine, aktive, vokser, den ene har født et barn oppi her og skallene ser ikke svak eller skadet ut de heller[External Image]
Plussmedlem
Hei!

Jeg er langt i fra noen ekspert på snegler, men det der tror jeg er snegleegg/babyer. 
Gratulerer, du har blitt matmor. 😊

Edit: Det kan hende de gnager på skjellet til de voksne sneglene fordi det ikke er nok kalsium tilgjengelig ellers. Mineralstein/sepiastein eller liknende er uansett anbefalte tillegg i et akvarium med mye snegler. 
Sneglene du viser bilde av, er Tylomelania sp. De legger ikke egg, men føder levende unger. Derfor er dette ikke deres egg. Har du sebrasnegle (Neritina sp.) i samme akvariet? De hvite prikkene likner på egg fra denne. Eggene til sebrasneglen klekker ikke i ferskvann.
Takk for svar. Ja jeg har sebra og tigersnegler også. Vil eggene forsvinne av seg selv etterhvert da? 
Plussmedlem
"Cecilie Alvær"
Vil eggene forsvinne av seg selv etterhvert da? 

Ja til slutt vil de bli borte, men det kan nok ta litt tid. 
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap