Hva er den stilleste innvendige pumpa?

Til 120L 
har en tetra inn 800pluss, og synes den durer veldig. Kona som har null interesse for akvariet irriterer seg over duringa og liker dermed akvariet enda mindre
Plussmedlem
Hei! 😊

Det er en vanskelig målbar størrelse og blir litt smak og behag - men jeg har bare hatt gode støyopplevelser med Fluval (U-serien og forløperne til denne) og Eheim (pick up-serien). De er alle solide og av høy kvalitet, enkelt renhold og vedlikehold, og viktigst for deg - lager ikke mye lyd. 

Nå har jeg heller ingen dårlige erfaringer med Tetra i så måte, men det kan være ymse årsaker til at et filter durer/støyer. 
Luftbobler er en årsak. Skitt og skader på deler en annen. Produsent en tredje. 

Håper det var til noe hjelp.
Ha en fin helg.



 
En fjerde årsak til opplevd during, er at pumpa står og overfører vibrasjoner til skapet. Kan løses ved å sette filterpumpa på et flak med isopor, skumplast eller lignende, og passe på at den ikke står i kontakt med noen av veggene i skapet.
Takk for svar! Dette er en innvendig pumpe, men hadde jeg hatt plass til en utvendig en så hadde jeg nok valgt det
Hva som er det mest stillegående tør jeg ikke uttale meg om, men er selv veldig fornøyd med Aquael Turbo filterene. De støyer lite (hører dem ikke til vanlig) og gir en god filtrering med både mekanisk og biologisk filter, samtidig som de er ganske yngelsikre
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap