Kampfisk med kløyvet leppe?

Hei har nettop kjøpt en kampfisk( fra oppdretter) og har nå hatt den i 2 dager... men i dag så jeg at leppa til fisken så veldig unormal ut, overleppen var kløyvet i to, på midten. Og underleppen så helt feil ut... jeg er helt sykt stresset over hva dette kan være.- kan dette være sopp??? Og om det er dødelig😰men har saltbadet han for sikkerhets skyld. [External Image] Han har noe problemer med og spise, men får til og spise litt. 

Hær ser dere hvor kløyvet leppen er⬇️[External Image]
Andre fisk i akvariet?
Har du andre fisker i karet kan han ha vært i slåsskamp,  for eksempel Tigerbarber har tendenser til å ikke være venner med Kampfisk og andre langfinnede fisker, men da ville han helst ha hatt skader på de andre finnene også. Om du han noen Cichlider som har territorie der og evt yngel, er ikke de redde for å ta opp kampen med nykommeren. Det kan være vannforholdene, eller en skade under transport også. Men høyst sannsynlig er det en tidligere beboer i karet som har skadet den. Vil foreslå at du setter den for seg selv til den er frisk. Den kan gå i et toliters Norges glass for eksempel. Eller om du har en ren plastboks på noen liter, eller skjærer toppen av en vanndunk på tre liter, kan han godt være der. Synes forøvrig ikke det ligner på sopp, men bildet er for langt unna til å vise noe som helst.
Pumpe
Hvis du setter ham i karantenekar, så er det ikke nødvendig med pumpe, men han setter nok pris på litt planter. Det hadde vært morsomt å høre hva du ellers har i akvariet ditt. Slike skader leger seg normalt av seg selv.
Ingen andre fisker
Tusen takk for svar! Han har blitt lit bedre i dag😅Det er ingen beboere i akvariet som kunne ha skadd han, men kanskje en rot/ stein/ eller akvarieynt? 
Hær er bildet av akvariet( karantenen - fordi jeg nettop fikk han. Og det var hær, han var i når han skadet seg) [External Image]
Den hadde ikke sånn leppe før
Ps: den fikk det i løpet av dagen i går. Han var helt normal når jeg fikk han
Planter og diverse jeg har i karet
Java plante? Veg ikke helt hva den heter
3 steiner, som er litt skarpe
2 andre planter + en sessiflora
en rot, som er liten, med masse grener på 
og et lite hus/ plass for og gjemme seg
+ varmekolbe og filter
Planter og diverse
 Java plante? Vet ikke helt hva den heter
3 steiner, som er litt skarpe
2 andre planter + en sessiflora
en rot, som er liten, med masse grener på 
og et lite hus/ plass for og gjemme seg
+ varmekolbe og filter
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap