Er dette juwel startsettet bra nok til betta?

Skal dele denne hobbyen med 11-åringen min. Men er dette startsettet bra nok, eller MÅ jeg bytte ut noe av det som medfølger med noe bedre? Jeg vil helst kjøpe et slikt sett:

"Primo LED-serien har Juwels velkjente kvalitet og velfungerende utstyr. Akvariet leveres komplett med 1 x 8 Watt Novolux LED, Bioflow One filterløsning med en stillegående Eccoflow 300 pumpe og 50 watts varmekolbe. Akvariet totale mål: L 61 x B 31 x H 37 cm.  "

Er pumpa som følger med tilstrekkelig? Jeg håper liksom på et ja/nei svar 😂
Er  ca 60 liter.
 
For en betta splendens og få eller ingen andre fisk, er det meste fra Juwel godt nok. 

Hvor stort filter du trenger avhenger nemlig av hvor store og mange fisk du har, og en kampfisk er verken stor eller mange.  

https://www.juwel-aquarium.de/en/Products/Aquariums/Primo-Line-LED/Primo-60-LED/
Men hvordan vet jeg at det blir behov for større pumpe? 
Inaktiv bruker
det ser du på vannverdiene dine og klarheten i vannet. Er det ikke nok trykk i pumpa brytes heller ikke vannflaten og du får slimhinne på vannflaten. Jo oftere du må skifte vann desto mer filtrering/bakteriekultur trenger du. I et så lite kar trenger du ikke mange liter per time i trykk. Som forrige svarte faller det ned på kvaliteten og hvor stor risiko det er for at den stopper/ effekten minskes etter kortvarig bruk. På en annen side pleier billige pumper og kolber være mer stabile og trygge enn de kjente dyre merkene.
 
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap