Hjelp! har gullfisken min blitt drept?

Jeg har to store gullfisker (begge jenter) på ca fire år som etter hvert har tatt imot to små unggullfisker (en gutt og en jente) i "gjengen" sin og en ancistrus på 8cm. Hele gjengen har kost seg i hverandres selskap i snart tre år. 

Jeg er veldig glad i fiskene mine og de betyr utrolig mye for meg, spesielt etter at jeg fikk de fra min avdøde bror.. 
Hver dag titter jeg på fiskene mine og sjekker allmenntilstanden deres, gir dem mat to ganger om dagen, skifter vann, sjekker temperaturen i vannet og føler at jeg virkelig tar godt vare på fiskene mine. 
I dag kom jeg hjem fra jobb og som hver dag pleier jeg å hilse på fiskene mine, plutselig ser jeg at gutten ligger på siden oppspist. Jeg ble veldig lei meg og satt ut. Jeg kan ikke skjønne hva som har skjedd og mistenker at kanskje jentene har angrepet han? 
Ikke vet jeg, men jeg synes dette er veldig merkelig. Han har vært seg selv hele tiden. Tøysete, svømmer etter jentene og iblant plager ancistrusen (men hun svømmer bare bort) og leker seg i plantene. 
[External Image][External Image]
Kan jentene ha funnet på å gå etter han?
Plussmedlem
Hei, Maral. 

Jeg tror nok vi umiddelbart kan frikjenne jentene. De har ingen skyld i dette. Hannen har nok dødd en mer naturlig død, slik det høres ut. 
Siden den hadde levd sammen med de andre i din omsorg i tre år, så tror jeg vi kan utelukke de vanligste dødsårsakene som er infeksjonssykdom og miljømessige skader. 
Da vil jeg tro at den nok falt fra på grunn av et akutt traume, som et infarkt eller liknende. Kanskje hadde den en medfødt hjertefeil som ikke ga negativt utslag før den ble av en viss størrelse. 


 
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap