Midtun's fotoblogg (side 2)

2x Apistogramma agassizii, en normal og en "fire" eller hva nå enn denne fargen heter

[External Image][External Image]
Plussmedlem
Innertier hver gang dette, HAM!
Apistogramma sp. "Alto Tapiche", og denne gangen både hann og hun[External Image][External Image]
Mer Apisto, A. baenschi, eller Inka Apistogramma[External Image]
Fine bilder!
Din Apistogramma sp. "Alto Tapiche" - hunn ser nok mer ut som en ung hann. 
Og denne siste er ingen Apistogramma baenschi, men ser ut til å være en viltform av Apistogramma cacatuoides.
Kult! Hvordan ser du forskjellen på ung han og hun?

Og den siste ble det litt surr med i lappene mine. Det er hverken A. baenschi eller A. cacatuoides VF, men Apistogramma allpahuayo
Jeg har aldri sett en hunn av A. sp. "Alto Tapiche" vise så mye farger, særlig blåfarge på hudet. Ei heller sett en hunn vise tydelige abdominale striper.
Her er slik en hunn fremsto hos meg:
[External Image]

og her er hun i leksfarger:
[External Image]

Er fiskene deres viltfanget?
Flere bilder kan sees på siden min HER. Der ligger det også link til en rapport fra da jeg fanget arten i 2009.

Du har helt rett. Det siste bildet viser Apistogramma allpahuayo. Det var en slurvefeil av meg å antyde at du viste et bilde av Apistogramma cacatuoides. Ettersom bildet er så mørkt, la jeg i farten ikke merke til at haleflekken er adskilt fra det mørke sidebåndet, dette er jo hovedforskjellen mellom A. cacatuoides og A. allpahuayo
Hehe! Jeg liker å ha litt "moody" bilder, og de blir da ofte litt mørke
Uten tvil en av  mine favoritt slekter av ferskvannsfisk, Pseudomugil.
Her i form av P. luminatus[External Image][External Image][External Image]
En skikkelig rå kul og fantastisk grå og kjedelig ciklide.
For nerdene der ute er dette Ptychochromis insolitus, eller Mangarahara ciklide. Anbefaller på det sterkeste å lese historien bak disse sjeldne fiskene  

https://www.seriouslyfish.com/desperate-search-for-ptychochromis-insolitus/

[External Image][External Image][External Image]
Plussmedlem
Sterkt! 💔

Arten er oppført som utryddet i naturen. 

I wiki-artikkelen om arten så fortelles litt av fortsettelsen fra Seriously Fish, om søken etter og oppdagelsen av en liten gruppe viltlevende fisk. Og hvordan den ennå finnes takket være avlsprogrammer. 

Wikipedia
Har ikke posta noe på en stund. Grunnen til dette er ferie, men det var selvfølgelig innslag av fisk i ferien.
En liten tur til Maldivene ga gode 70 nye fiske arter forran linsen. Selv om det ikke akkurat er akvariefisk slenger jeg ut noen bilder fra turen.

Oriental Sweetlips ungdyr (Plectorhinchus vittatus)
[External Image]

Lei Triggerfish (Sufflamen bursa)
[External Image]

Yellowhead Butterflyfish (Chaetodon xanthocephalus)
[External Image]
Raccon Butterflyfish (Chaetodon lunula)
[External Image]

Clown Triggerfish (Balistoides conspicillum)
[External Image]

Bluefaced Angelfish (Pomacanthus xanthometopon)
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap