Hvor i all verden får man tak i lysrør om dagen?
Er det andre som sliter med å finne lysrør? Mitt skulle vært forlengs byttet, men nettbutikkene jeg sjekker har jo helt ræv utvalg + noen av de sender ikke lysrør pr post.
Pr nå har jeg et "30 watt Dennerle T8 TROCAL-de Luxe Amazon-Day" som skulle vært byttet. Men det var neimen ikke lett å finne et som passer i lengde, watt, T8 etc.
Er det fortsatt brukende Jula/Biltema-lysrør der ute som passer? Isåfall, hvilke?
Jeg fant ikke Dennerle lysrør lengre i mine "vanlige" nettsjapper, og fant knapt noe annet som passer. Arghhh.
Pr nå har jeg et "30 watt Dennerle T8 TROCAL-de Luxe Amazon-Day" som skulle vært byttet. Men det var neimen ikke lett å finne et som passer i lengde, watt, T8 etc.
Er det fortsatt brukende Jula/Biltema-lysrør der ute som passer? Isåfall, hvilke?
Jeg fant ikke Dennerle lysrør lengre i mine "vanlige" nettsjapper, og fant knapt noe annet som passer. Arghhh.
Postet 13.04.23 kl 19:28
Ser ut som de har noe sånt på Aquaristikshop. https://www.aquaristikshop.com/aquaristic/lighting/fluorescent-tubes/
Postet 13.04.23 kl 20:26
Postet 19.04.23 kl 15:25
Postet 20.04.23 kl 23:57
Postet 25.04.23 kl 09:49
Får man satt inn LED lysrør i det armaturet jeg allerede har (dvs i "sprossene")? Jeg orker ikke forholde meg til å måtte rive ned dette rukkelet og holde på, lol. Men er villig til å gå over til LED hvis det bare er selve lysrøret, og ikke hele armaturet. Leste forøvrig om det der for bare noen dager siden, på NRK kanskje?
kampfisk: vil det si at prisen jeg ser i nettbutikken er prisene som blir, punktum? Ikke noe krøll og tjas enten ved utlevering / etter utsjekk osv?
kampfisk: vil det si at prisen jeg ser i nettbutikken er prisene som blir, punktum? Ikke noe krøll og tjas enten ved utlevering / etter utsjekk osv?
Postet 12.05.23 kl 18:35
Postet 14.05.23 kl 10:53
Hei!
Bare til opplysning så er lysrør blitt forbudt å selge og importere, grunnet kvikksølvinnholdet.
Man vil etter hvert som eksisterende varelagre blir tomme nødt til å finne erstatninger.
Det er likevel meningen at folk skal slippe å bytte armaturene sine og finne eksempelvis LED-erstatninger som passer i de gamle armaturene.
Vil tro at dette til dels også vil gjelde de fleste av akvariearmaturene.
Bare til opplysning så er lysrør blitt forbudt å selge og importere, grunnet kvikksølvinnholdet.
Man vil etter hvert som eksisterende varelagre blir tomme nødt til å finne erstatninger.
Det er likevel meningen at folk skal slippe å bytte armaturene sine og finne eksempelvis LED-erstatninger som passer i de gamle armaturene.
Vil tro at dette til dels også vil gjelde de fleste av akvariearmaturene.
Postet 15.05.23 kl 09:29