Mitt hovedprosjekt

Jeg har skaffet et kar på 160x60x60 cm. Omtrent 500 liter. Det er nå vatret opp på et porsastativ i stua, og jeg har skaffet en Back-to-Nature bakgrunn (type Malawi, tror jeg). Bakgrunnen er "bare" 50 cm høy, og jeg tenker derfor å bygge en "sokkel" av plexiglass den kan limes på. Sokkelen blir skjult av grus etc. Bakgrunnen er dessuten kun 150 cm lang, og jeg tenker derfor å lage/forme en avslutning av isopor mot den synlige kortsiden. Isoporen tenkes "forseglet" med varmluftpistol, deretter limt på med silikongummi. Deretter dekket av silikon med sand strødd på.
Noen som synes dette høres greit ut?
Hei. Du er ikke redd for cichlidene vil grave vekk / avsløre den delen du har dekket med plexiglass?
Hei. Du er ikke redd for cichlidene vil grave vekk / avsløre den delen du har dekket med plexiglass?
Jeg hadde en bakgrunn til et 200L akvarie som var kuttet av litt i bredden for å få det ned i karet. Bak bakgrunnen var der laget til bakgrunnsfilter.
Dette kjørte i mange år med en 5cm filtermatte klemt mellom bakgrunn og ene sideglasset.
Andre side + bunn var den silikonert til.

Når dette måtte fikses litt opp etter mange års drift brukte jeg fugeskum å fylte opp med der bakgrunnen var for kort. Dette ble skåret til når skummet var herdet, å så dekket jeg det med akvarie silikon som jeg hadde sand oppå før den stivnet.

Resultatet ble meget bra!

Dessverre gikk akvariet lekk, så det fikk kun vært i drift ca 1 år sånn.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap