Hoppet ut av akvariumet !

Har en channa pulchra som hoppet ut av akvariumet idag/i natt. Flaks at jeg slet med å sove i natt og fant den. Er litt høyde den falt ut av og er redd den er skadet. Er ser ut som skade på slimhinnene siden den har fått hvitt belegg noen plasser. Har ingen anelse på hvor lenge den har ligget der. Trodde den var død også begynte den å sprelle da jeg tok den opp. Er tilbake i akvariumet og beveger seg fint. Den virker desorientert. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe den ? Hva burde jeg ikke gjøre ? Første gang dette har hendt meg. Og til info så er dette første gang jeg har en rovfisk og det var lokk på akvariumet. Var en sprekk på siden som den tydligvis har kommet ut av. Og sprekken har nok vært stor nok til at den kom seg ut. Platen var også flyttet på. Så den var nok sterkere enn jeg trodde. 
Plussmedlem
Hei, Helena!

Håper det gikk bra med channa'en?
Stort sett er det samme rådet for slike ting som mye annet - vannbytter og god føde.

Fysikkens lover er snillere med de som bare er noen cm lange og der vekta måles i gram, så de tåler overraskende ofte et fall uten særlige mén. De dør gjerne som følge av surstoffmangel og ikke fallet i seg selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap