Silikon fra utsiden?

Hei,
Jeg hadde en katt som var litt for begeistret for akvariet (120l), og etter timesvis med skraping så begynte det å dryppe i hjørnet der silikonen var skrapt bort. 

Jeg kvier meg for å legge nytt på innsiden, med fjerningen av gummilister, fjerne alt sand, og alt annet som hører med. 

Jeg lurer på å heller legge på utsiden, der skaden tross alt kommer fra. 

Jeg var på akvariebutikken på Oslo City, og han hadde lagt på utsiden. Men mulig jeg misforstod og han hadde gjort begge deler. 

Noen med erfaringer?
Plussmedlem
Det kan gå bra, det kan gå til helvete......

Så lenge det drypper vann så er ikke skaden på utsiden, den er jo gjennomgående. Legger du silikon på utsiden vil du bare få en tynn hinne som dekker, ikke en skikkelig fuge. Du risikerer fortsatt at vannet trenger gjennom og finner seg en annen vei ut på utsiden
En annen ting er at silikon hefter dårlig mot annen silikon.
Hei,

Det er forståelig at du kvier deg for å legge ny silikon på innsiden av akvariet, siden det innebærer mye arbeid. Å legge silikon på utsiden kan være en midlertidig løsning, men det vil ikke gi den samme sikkerheten som å gjøre det på innsiden. Silikon på utsiden kan hjelpe mot drypp, men det er best å få fikset skaden der den egentlig er – på innsiden.

Hvis silikonen på innsiden er skrapt bort, kan vannet fortsatt finne veien ut, selv om du legger silikon på utsiden. Det tryggeste og mest holdbare er å tømme akvariet, fjerne gammel silikon, og legge ny på innsiden. Det er litt jobb, men det sikrer at akvariet blir tett igjen.

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap