Flere ulike typer sammen

Jeg har et 180 l kar, med fin sand og 6 metallpansermaller (4 albino og 2 brune). Hvis jeg kjøper 2 - 3 flekket - vil de da trives og stime med de andre da? Eller må jeg ha nok til stim av hver type? 
Har jo også annen fisk- men elsker disse her 🥰
Tror nok de vil trives sammen, men de flekkete er lett å avle på, så om du har lyst å prøve det bør du ha fem-seks stykker så du er sikker på å få minst to hanner til en hunn. Du kan se kjønnet på størrelsen og at hunnene er rundere i buken og bredere over ryggen når du ser dem ovenfra.
Takk for svar. Ene pansermallen er diger og rund i buken, er alltid sammen med en mindre hann (antar jeg at det er). Men er vel krevende å få tak på egg / få noen til å vokse opp hvis det blir yngel. Hobby in the making, blir nok fort et kar ekstra eller to 😄 Synes de flekkete er så fine.
Kommer an på hva du ellers har i karet. Ancistruser er fæle til å spise egg. Men med mye planter vil en og annen yngel overleve. Gjorde det hos meg i alle fall. Husk at du må ha to hanner per hunn for å få yngel.
Lykke til som oppdretter. Og et kar tar det andre etter hvert. Lurt å ha et mindre akvarium til karantene eller yngelkar etter hvert. Plukk vekk foreldrene når de har lagt egg. De kan også finne på å spise eggene sine. Pass på å ha en luftestein eller to drevet av en luftpumpe i karet pluss en pumpe du har latt gå I hovedakvariet noen uker. Obs tre en nylonstrømpe utenpå for å unngå at yngel blir dratt inn i denne. Tynn nylonstrømpe som damer bruker.
Kan godt hende at albinoene dine egentlig er Flekkete pansermaller. Siden det ikke blir egglegging. Eller kanskje de ikke er gamle nok ennå.Er det de to brune som holder sammen?
Ja det er to brune som holder sammen, det har de gjort som "erteris" siden jeg fikk dem - albinoene holder seg med hverandre. Har kjøpt en liten brun til. 
Så albinoene kan være flekket altså? Interessant 😊
Tilfeldig bekjentskap
© Cichlide Centret
Reklame for plussmedlemskap