Nytt kamera!

Plussmedlem
Før vi dro til svigers på torsdag var vi innom og henta vår ekstra julegåve til oss sjølv - eit EOS 350D!

Vi slo til på ein pakkepris på fotovideo.no, og har endeleg fått vårt første speilrefleks! Linsa som er med er berre den standard 18-55-til Canon, men synst det blir ganske bra det også! Vedlagt er tre testbilete tatt desse to dagane. Eg har som sagt aldri hatt speilrefleks før og har masse å læra - og gler meg som en unge til å byrja ta fiiiine bilete! Det som er konge er at med digitalkamera kostar det ingenting å eksperimentere og verkeleg lære seg å bruke utstyret!

Det vi manglar er ei bra makrolinse og ein ekstern blitz, men det får koma litt seinare i 2006. Vi har ikkje all verden med kroner heller.
Grattla så mye med kameraet =)))
Gratulerer så mye med det nye kameraet, Tone og Holger =)))

Øvelse gjør mester, Holger ))
Knips i vei du, hehehe =))

Jeg gleder meg til flere og bedre akvariebilder =))

Takk for det gamla. GODT NYTT ÅR !!

Klem Maren =))

Dere er jammen kloke og smarte som velger et slikt kvalitetskamera

Gratulere, og jeg gleder meg til å se flotte bilder.
Hvilket kamera bruker du Bjarne? Har akkurat fått meg Nikon D70 og ser betydelig forskjell på bildene, spesielt på akvariebildene.
Jeg bruker et Nikon D70s i kombinasjon med et Nikkor 60mm makroobjektiv til fiskefoto. Fungerer bra det
Plussmedlem
Så har vi investert litt til...
I dag har vi (glise) investert i (glise) litt meir (glise) fotoutstyr. Eit Canon EF 100mm /2,8 USM makroobjektiv er i hus, og dei første bileta er teke...
Veldig bra valg av objektiv det der!
Plussmedlem
Håvard Støre Andresen
Ha, ha! Vi har samme objektiv:)

Det er ikkje noko å le av!!
Gratulerer Holger!

Vi hadde også denne samtalen om å kjøpe nytt kamera, men pga av at vi har fått ei lita jente på nå 10 mnd. ble det i husrådet bestemt at et digitalt videokamera var tingen. Så da ble det et JVC GZ-MG50e kamera med 30 Gb innebygd HD og et nytt Casio Exilim EX-S500.

Så jeg får nok vente til neste gang vi finner noe penger... Skal bare ha et Cannon 350 med macro en gang....
Plussmedlem
Skjønar det. Vi valde eit videokamera for to år sidan. No er vi så heldige å ha begge deler! Jippi!
Har dere tenkt på å anskaffe en eller flere eksterne blitzlamper?
Blitzlamper. Det er en fin ting.
En venn av meg tok noen bilder av akvariet mitt vha. en ekstern blitzlampe og det ble et helt annet resultat virkelig noe å investere i om man er interessert i foto.
Håvard Støre Andresen
Har dere tenkt på å anskaffe en eller flere eksterne blitzlamper?

Først skal vi anskaffe stellebord og lekegrind!

(En av oss må jo bare beholde fornuften, hehe... ;-p)
Plussmedlem
Tone Andreassen
[QUOTE=Håvard Støre Andresen]Har dere tenkt på å anskaffe en eller flere eksterne blitzlamper?

Først skal vi anskaffe stellebord og lekegrind!
Vi kjøper stelleblitz og blitzegrind!

Ekstern blitz kjem ja, men vi må ta det i etappar.
Hei.
En forferdelig ting" dokker" skriver om her. Når en som slite med et
gammelt HP kamra uten noen muligheter til innstillinger. Jeg blir så "deppa".
Men jeg er enig i at det blir veldig bra, de bildene dere tar , så da blir jeg vel i godt humør igjen da.

Ariel.
Plussmedlem
ariel
Hei. En forferdelig ting" dokker" skriver om her. Når en som slite med et gammelt HP kamra uten noen muligheter til innstillinger. Jeg blir så "deppa". Men jeg er enig i at det blir veldig bra, de bildene dere tar , så da blir jeg vel i godt humør igjen da..

Så hyggelig!

Du får berre setja i gang å spare, så ordnar det seg over tid!
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap