Vet det finnes mye gamle svar å leite igjennom.
Men eg spør selv om kansje på nytt for noe som kan være svart på ifra før.
Har kunne drevet i større skala med før i tiden ferskvannskar (vært vekke ifra hobbyen en stund) og ønsker å prøve kaldt saltvannskar pga bor rett ved sjøen MEN 1 eiendom/grunneier unna å kunne ha pumpe direkte i sjøen.
Var tilbake i tiden på vei til å kjøpe et større tropisk saltvannskar HELT til eg fikk full informasjon om nøyaktigheten og kostnaden vis ting gikk galt.
Kan man kjøpe et brukt Red Sea akvarium og oppgradere kjøleren bare? Trenger man alt det som kreves til et tropisk kar?
leste noen nevnte at bare man invisterte i en skikkelig kjøler så kunne man bruke en ferksvannskar, ka menes med det samme filtersystem bare man tilfører salt??
Hvor stort kar anbefales for å gjøre det lettere drifte, og ja vet tommelregelen jo større jo mindre sjanse katastrofe. Var derfor når startet akvarium hobbyen så begynte eg rett på 576L.
Vurdere å få et spesial bygget då eg egentlig trenger bare glass i front og er ikkj opptatt av fint møbel, webzoo driver med det og sendte de en mail angående anbefalt størrelse å priser.
Takker for all respons