Øyeblikkelig virkning. ???

[External Image]Fant en ubrukt flaske fra tidligere akvariehold.  Noen som veit om den er så effektiv som det står på flaska.  Fjerner. Klor. Nitrit og ammoniakk på et blunk.  ???
Har tidligere hørt at dette produktet raskt reduserer nitritt-nivået (men gjør ingenting med nitrat-nivået), men også at det dreper mange planter. 
Jeg vet ikke om noen har testet det i forhold til andre påståtte virkninger. Det står vel ingen ting på flasken om hvilke stoffer den inneholder, en god grunn i seg selv til å holde seg langt vekk fra dette!

Bruk av dette og lignende produkter kan vel sammenlignes med å bruke luftrenser eller spraye kjøkkenet med "godlukt" dersom det lukter råttent når du åpner kjøleskapsdøra. Ingen av delene gjør noe med årsaken eller hindrer problemet i å returnere.

Jeg kan tenke meg en situasjon der dette produktet kan være nyttig: Hvis, i et akvarium hos en nybegynner eller annen relativt kunnskapsløs fiskeholder, alle fiskene plutselig en dag står helt oppunder vannflaten og ser ut til å slurpe i seg luft. Da gir tilsetting av dette produktet en rask reduksjon av det, for fiskene, livstruende nitritt-nivået, og skaper således et tidsvindu der fiskeholderen kan finne ut hva som må gjøres, både på kort og lang sikt.

Tusen Takk for svar. Er vel en grunn for den har lagt uåpnet i 25 år ca det då. Krisen har vel ikke da vert så stor at eg har måtte brukt den.  Fant den i lag med noe annet akvarie utstyr så eg hadde sett vekk.  og rotet litt i nå når eg tenke så smått og starte opp ett akvarie eller to. Men takk igjen.  🙂 
Fint å høre at du hverken har hatt behov for, eller brukt, den!

Lykke til med nye kar!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap