vanlig neontetra vs svart

Er det noen som har erfaringer med svart neontetra? Synes det er koselig med en stim i akvariet, men jeg hadde lyst til å prøve noe annet enn morderneontetra.
Hei Sissel. Har ingen erfaring med svart neontetra. Ville heller ikke ha flere neon (selv om jeg ikke tror de dreper andre til vanlig)
Så jeg kjøpte en stim med koppertetra. Kjempeaktive og nydelige når de farger ut.
Ellers kryr det av tera som du kan bruke som stimfisk.
Hva med en stim av liten Smykketetra? De er så utrolig fine, jeg er på jakt etter dem selv.

Ta en titt på dem her (fra fiskebasen).
Nydelige fisker og ikke blir de så stor heller. Men..får du tak i dem i Bodø?
mona o
Hva med en stim av liten Smykketetra? :-) De er så utrolig fine, jeg er på jakt etter dem selv. [URLBLOCK1] (fra fiskebasen).

AquaZoo
de var kjempefine! Sende fisk? Med posten?
Sissel Ellevseth
de var kjempefine! Sende fisk? Med posten?

De sender visst med overnatt-ekspress.
Fisker som kommer til dyrebutikker blir også sendt, pakket korrekt er ikke dette noe problem.
Kult. det må prøves! Men jeg synes det er veldig greit å handle fisk i butikk. Så kan man stille alle rare spørsmål og peke på rare fisken man vil ha.
Men jeg tror vi må prøve netthandelfisk.
Et annet alternativ hvis du vil se fisken først og slippe risikoen med svinn/temp/transport o.l. er å slå på tråden til Mona på Aqua Karolin på Tverlandet. Du finner linken opp på startsiden på akvaforum.no
det var nå billig på aqua zoo. 10 kr for en tetra... det billigste jeg har sett er 18kr. det kostet mine (morder) tetra. jeg vet ikke hvem det er som dreper i akvariumet men nå har jeg sett at tetraene plager hverandre... den største hannguppyen min lever nå fortsatt. sammen med 6 neontetra og en ancitrus.

kan ikke de som kjøper derfra fortelle om erfaringen de gjorde? om det var god kvalitet på fiskene og slikt.
I Askim å, ligger neontetra på 10,- stk, eller 10 stk for 90,-. Mener du at neontetraen din dreper andre fisk?
Har du sett att dem "angriper" i stim? Har så lyst på en stim på 15-20 stk-men blir jo litt betenkt når man leser morder neontetra.
Men det kan umulig være noen vanlig oppførsel hos den lille fisken, eller?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap