Morder neon tetra??

Hei på dere.
Ser noen bruker betegnelsen morder neontetra. Hvorfor det?
Går med planer om å kjøpe en stim på 15-20 stk, men blir litt betenkt/redd vis del ligger noe i det morder navnet.
Kan noen komme med en forklaring på hvorfor det navnet er kommet i bruk.
Nybegynnern meg, begynner å bli redd for neontetra i karret. Er det noen grunn til det?
Navnet morderneontetra kom rett ut av hodet mitt og var ment som en spøk.
Mine neontetra viste svært aggressiv adferd og det kunne virke som om de drepte fisk i akvariet, i hvertfall døde det fisk og de så oppspist ut. Nå dør det neontetra uten å se oppspist ut, men de plager hverandre enda.
Tror mine er litt slemme men ifølge norsk lov er de vel uskyldige til det motsatt er bevist... ?
Jeg har bare hørt om ett eksempel, der en flokk tok rotta på en slørhale. Ellers har jeg en stim på ca.15stk i min 222l. Går sammen med gyppy, koppertetra, små sølvhai, dvergurami, korallplaty om noen små maller. Altså bare små fisk. Ingen svinn pga. neon.
Hvis fiskene til Sissel er spist på, så spørs det jo hvor lenge de har vært døde når hun fant dem? Selv ancistrus spiser på død fisk.
jau ansistrusen er flink til å rydde opp den.
Mine var spist på- og så døde de. Jeg mistenkte først kampfisken, men da han ble isolert fra de andre og drapene fortsatte måtte jeg frikjenne stakkaren.
Men fiskene kan ha vært syke, mener å huske at fisk spiser på syke kamerater..?
At neontetra er aggressiv har jeg aldri vært borti Alle fisk spiser på andre døde fisk, det betyr ikke at det var de som drepte den
Oki, men da skal jeg ha en stim på 15-20 neontetra.Fine små fisk det. Fint med litt farge synes jeg-og så er dem rimelige i Askim fortiden. 10,- pr. stk. eller 10 stk for 90,- og/eller 10% på kjøp av flere enn 10stk som dere ser.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap