- Hjem
- Forum
- Karpelaks (Tetra m.fl)
- Morder neon tetra??
Morder neon tetra??
Hei på dere.
Ser noen bruker betegnelsen morder neontetra. Hvorfor det?
Går med planer om å kjøpe en stim på 15-20 stk, men blir litt betenkt/redd vis del ligger noe i det morder navnet.
Kan noen komme med en forklaring på hvorfor det navnet er kommet i bruk.
Nybegynnern meg, begynner å bli redd for neontetra i karret. Er det noen grunn til det?
Ser noen bruker betegnelsen morder neontetra. Hvorfor det?
Går med planer om å kjøpe en stim på 15-20 stk, men blir litt betenkt/redd vis del ligger noe i det morder navnet.
Kan noen komme med en forklaring på hvorfor det navnet er kommet i bruk.
Nybegynnern meg, begynner å bli redd for neontetra i karret. Er det noen grunn til det?
Postet 03.01.06 kl 19:20
Navnet morderneontetra kom rett ut av hodet mitt og var ment som en spøk.
Mine neontetra viste svært aggressiv adferd og det kunne virke som om de drepte fisk i akvariet, i hvertfall døde det fisk og de så oppspist ut. Nå dør det neontetra uten å se oppspist ut, men de plager hverandre enda.
Tror mine er litt slemme men ifølge norsk lov er de vel uskyldige til det motsatt er bevist... ?
Mine neontetra viste svært aggressiv adferd og det kunne virke som om de drepte fisk i akvariet, i hvertfall døde det fisk og de så oppspist ut. Nå dør det neontetra uten å se oppspist ut, men de plager hverandre enda.
Tror mine er litt slemme men ifølge norsk lov er de vel uskyldige til det motsatt er bevist... ?
Postet 03.01.06 kl 19:47
Jeg har bare hørt om ett eksempel, der en flokk tok rotta på en slørhale. Ellers har jeg en stim på ca.15stk i min 222l. Går sammen med gyppy, koppertetra, små sølvhai, dvergurami, korallplaty om noen små maller. Altså bare små fisk. Ingen svinn pga. neon.
Hvis fiskene til Sissel er spist på, så spørs det jo hvor lenge de har vært døde når hun fant dem? Selv ancistrus spiser på død fisk.
Hvis fiskene til Sissel er spist på, så spørs det jo hvor lenge de har vært døde når hun fant dem? Selv ancistrus spiser på død fisk.
Postet 03.01.06 kl 19:54
Postet 03.01.06 kl 20:01
Endret: 03.01.06 kl 20:20
Postet 03.01.06 kl 20:15
Postet 03.01.06 kl 23:24